Wonderful Wednesday with My Purple World, Oh My Heartsie Girls and Friends

Ramadhan is here! 

And we are so blessed to be able to meet this holy month again. My family and I went back to Lampung again for some errands as well as paying homage to our big family. It becomes sort of a tradition in many part of Indonesia that before Ramadhan starts, we visit our family as well as the graves of those members of family who have passed away. Ziarah or visiting the graves of our relatives is often done days before we start fasting and later on the D-Day or the Eid-il Fitr or Lebaran.


Sunset at Sari Ringgung Beach
Back to Lampung before Ramadhan

We visited around 10 relatives' graves, starting from my father, our grandparents as well as uncles and aunties and other extended families. They buried in different cemeteries so we went to around 4 different places.

Visiting my late grandma, who passed away in 2018 when we were in NYC

It was such solemn moments when, after all those years being away from home, we no longer meet our grandparents or extended families but on their graves. I lost my grandma and my uncle in 2018, when my hubby lost his dad in the beginning of 2018 as well. 

I also visited my dearest Papa's grave.
I miss him so much and Ramadhan always reminds me of him.
All those great memories come pouring in and I can't help but smile and wish he enjoyed Allah's heaven. He is always in my prayers.




Again, the best thing we can do at this point now is to send prayers to them and hope that they have wonderful after-life in heaven.

Nenek or my grandma's grave..
Meanwhile, on a lighter note, we went back to the snorkeling spot in Lampung on the last days before Ramadhan. We obviously had tons of fun! Never get enough of Sari Ringgung Beach and its snorkeling spots.

At Mahitam Island..



This time we ventured to Mahitam Island as well, slightly different from the previous islands, Tegal Mas and Tegal Perak. We snorkeled in two different spots and this time we saw many jelly fish. Well, apparently it's the season and we really had to be careful not to touch this graceful yet dangerous creature. Stay away from its tentacles.

My hubby and my daughter enjoying the crystal clear water
We bid farewell to the beack around dusk, beautiful orange-and-purple sky really melt our heart. Sunset on the beach will always be heartwarming. 

As we are ready to enter the holy month with a pure heart, the masterpiece of our Creator, -the sunset - is a vivid reminder of His great creation. May we all have a wonderful and blessed month, filled with joy, peace, and tranquilty.

Add caption

And after the first sholat tarawih, the additional sholat done only in Ramadhan, in the mosque near our house in Lampung, we headed back to Jakarta as office starts at usual in the following Monday.

Now, I'm super ready to welcome you on our weekly linky party, Wonderful Wednesday with My Purple World, Oh My Heartsie Girls and Friends. Join us!

 #omhgww Bloghop 5-6-2019
Welcome to Wonderful Wednesday!! Where we start early in week 157. This week our Co-Hosts have chosen from the previous week's links and we have gone overboard and have chosen 9 blogs to feature. I am sure that you will find it both fun and interesting to meet and make friends with bloggers through our party and we appreciate your visit today!

Oh-My-Heartsie-Girls-WW

❢❢ We would love if you would post our Party Banner or this » Link «on your site for others to enjoy the party each week! :❢:❢ And if you looking for something special from last week, you Can See All The Entries Here ❢:❢ We look forward to your recipes, reviews, DIY crafts, gardening hints, travel, beauty ideas, jewelry you make, paper crafts, your home, home ideas, and decor plus Linky Parties & Giveaways are all Ok! And Please Feel Free To Pin A Few Features From Original Source :❢ Be Notified When Our Parties Start Each Week Add Your Email Unsubscribe Anytime ❢:
 




Co-Host Pamela //Adoring Doll Clothes 18" Doll Soccer Uniform Free Crochet Pattern Instagram | Facebook | Pinterest | Twitter Divider 989321gyey13hzit

Suzan White // Country Crafting Sunflowers With Oils Twitter | Instagram |Facebook |Pinterest Divider 989321gyey13hzit


Feature Chosen by Moms Small Victories Banana Pineapple Muffins

Feature Chosen by Suzan // Country Crafts Moms Small Victories // Banana Pineapple Muffins Home Cooking Memories Easy Mexican Lasagna Recipe

Feature Chosen by Indah // My Purple World Home Cooking Memories //Easy Mexican Lasagna Recipe  What is Memory Journaling My 2019 Project Plan

Feature Chosen by Alicia // DIYerfy Krafty Planner // What is Memory Journaling & My 2019 Project Plan My Hubbard Home Mothers Day Tablescape

Feature Chosen by Clearissa //Clearissa Coward's Command Center My Hubbard Home //Mothers Day Tablescape

Feature Chosen by Kaycee // Crafty Zoo Celebrating Everyday Life //Paris Is a Good Idea Mother’s Day Party with SVG files for Cricut

Feature Chosen by Pamela // Adoring Doll Clothes The Style Safari // Favorites of the San Francisco Decorator Showcase 2019

Feature Chosen by Karren // Oh My Heartsie Girl Love My Little Cottage // Handpainted Black-Eyed Susan Flower Pots Oh My Heartsie Girls Special Fashion Feature

Feature Chosen by Karren // Oh My Heartsie Girl Amy's Creative Pursuits //How To Wear Pearl Embellished Jeans
But Now......Lets Party...

You are invited to the Inlinkz link party!
Click here to enter

40 comments:

  1. jelang Ramadan, ziarah walau tak wajib buat sebagian kita jadi tradisi kumpul yaaa mbak, semoga menjalankan ibadah puasa Ramadan kali ini dengan baik amiiin

    ReplyDelete
  2. Wonderful sunset pictures.
    Thank you for hosting.

    ReplyDelete
  3. I want to snokling at Sari Ringgunh too but I didnt make it brcause of the weather was rainy at that time. Lucky you found many jelly fish and got that beautiful sunset.

    ReplyDelete
  4. Mirip nih sama keluargaku. Kami menjelang ramadan kemarin pergi berenang bareng.

    ReplyDelete
  5. keren ya pemandangan di pantainya.
    Ziarah sebenarnya bisa dilakukan kapan saja, tapi tradisi masyarakat kita banyak mengkhususkan ziarah menjelang ramadhan ya mbak

    ReplyDelete
  6. Biar makin syahdu ya menjalani ibadah shaum nya pulkam dulu mendo'akan sanak saudara yang telah mendahului kita menuju Rabb. Selamat menjalani ibadah shaum mama dan keluarga semoga berkah. Aamiin

    ReplyDelete
  7. Sebelum puasa puas-puasin liburan, apalagi di pantai dan bisa snorkling. Asyik banget. Selain itu bisa berkunjung ke rumah saudara dan atau ziarah ke kubur keluarga yang sudah meninggal.

    Selamat berpuasa, ya, Mbak. Semoga lancar dan berkah. Aamiin..

    ReplyDelete
  8. Di Jawa juga, tradisi yang rutin digelar menjelang puasa adalah ke makam, mendoakan keluarga yang sudah meninggal. Ada tradisi sadranan/nyekar ke makam

    ReplyDelete
  9. Agak sedih sih baca postingan ini. Mengingat lebaran kali ini akan ada 1 makam lagi yang akan saya datangi yaitu makam papah. Al fatihah untuk semua yang sudah meninggalkan kita ya, Mbak :)

    ReplyDelete
  10. senangnya bisa pulang kampung. aku juga pengen mudik tapi liat harga tiket yang sungguh menggila jadi batal

    ReplyDelete
  11. Jelang menjelang dan silaturakhil ke sdr2 yg lbh tua, mohon maaf atas segala kesalahan baik yg sengaja ataupun tida sengajabkita perbuat. Tahun ini I missed the chance to visit the graves of my parents, my grandparends n sisters/brothers due to my weak condition of health. Hope on Lebaran occasion I can manage to do any outstanding ones. In shaa Allah

    ReplyDelete
  12. Kelihatan cantik tapi perlu hati-hati, ya, kalau ada ubur-ubur. Walau begitu, jadi suatu momen bisa berenang di antara ubur-ubur.

    ReplyDelete
  13. Lampung..pantai nya cakep2 ya mba..
    Selamat menjalankan ibadah Ramadhan, mba Indah.. semoga Allah memberkahi kita semua. Aamiin..

    ReplyDelete
  14. Mama Bo besar di Lampung?
    Jadi ingat Laskar Pelangi, kak... Dimana anak-anak belajar dari alam.

    ReplyDelete
  15. Aku jadi ingat kota kelahiran aku euy di Lampung, inget juga belum balik2 ke sana untuk ziarah ke makam yay dan nyai. Semenjak nyokap bokap tinggal di Jakarta gak setiap tahun ke Lampung mudik

    ReplyDelete
  16. Klo istilah sundanya nyekar mba, sebelum ramadan menjenguk kuburan orangtua yg sdh meninggal mendoakan n membersihkan

    ReplyDelete
  17. Menyambut bulan Ramadan, tradisinya nyekar ya mba. Biar afdol. Sama saling memaafkan juga.

    ReplyDelete
  18. Alhamdulillah mbak masih dikasih kesempatan ziarah ke makam keluarga sebelum lebaran.

    Seru sekali bisa sambil sekalian snorkling-an yah mbaaak

    ReplyDelete
  19. Huhuhu...aku ingat bahwa aku malah nggak tau makam ayahku di mana
    Langsung sedih sesedih2nya aku

    ReplyDelete
  20. Mbak bagus banget cristal water nya.. Bener-bener bening ya. Kalau bicara makam, aku juga teringat sama Papa bulan depan satu tahun meninggalnya. Selamat menunaikan ibadah puasa ya mbak.

    ReplyDelete
  21. Huhuhu, sama. Aku pun kalo Ramadan teringat alm. bapak. Di masa kecil, kenangan bareng beliau sangatlah banyak. Dari yang digendong saat sahur ke tempat makan soalnya aku gak bangun2. Hingga ke masak masakan untuk berbuka karena mama jualan di pasar. Jadi kangen beliau. Alfatihah buat bapak-bapak kita. :)

    ReplyDelete
  22. Istilahnya munggahan kalau di tempatku mbak, kumpul2 keluarga dulu sebelum puaa trus nyekar ke makam

    ReplyDelete
  23. Kalo makam yh moto mama Bo jadi terasa syahdu dan melankolis. Kalo giliran aku yg moto mapah horor

    ReplyDelete
  24. Senang ya mbak bisa pulang kampung menjelang lebaran. Tradisi yang tak pernah ditinggalkan adalah tradisi nyekar ke makam dengan tujuan untuk mendoakan arwah leluhur kita. Ada juga tradisi Munggahan yaitu mengantarkan makanan ke tetangga.... tradisi semacam ini sampai sekarang masih tetap berjalan di keluarga besar saya yang berada di Jawa Timur mbak.

    ReplyDelete
  25. Momen Ramadhan memang saat yang tepat untuk bersilaturahim ke keluarga besar dan para orangtua sekaligus berziarah ya, mba, Lampung memang bagus ya wisata lautnya

    ReplyDelete
  26. Jelang Ramadan Alhamdulillah bisa silaturahim ke keluarga di tanah air ya mbak, insyaAllah momen yang tak terlupakan untuk anak anak

    ReplyDelete
  27. Duh samaan nih ramadhan selalu mengingatkan kenangan manis bareng ayah..huhu..semoga beliau bahagia di sana ya..

    ReplyDelete
  28. Yang kusuka kalau ke Lampung selain kumpul sama keluarga ya kuliner dan pantainya. Duh gak pengen cepet2 balik ke Jakarta pokoknya kalau dah di Lampung

    ReplyDelete
  29. Yap, biasa menjelang ramadan saya dan keluarga juga ziarah makam keluarga yang sudah lebih dulu berpulang. Btw momen Ramadan memang merupakan momen yang tepat untuk kumpul keluarga ya Mbak.

    ReplyDelete
  30. Aku jd sedih mbak, dulu aku sering melakukan tradisi ziarah gtu pas rumahku masih di Sby, kami nyekar ke makam2 leluhur.Smrng aku jauh dr kelkuarga jd cuma bisa mendoakan dr jauh....

    ReplyDelete
  31. tahun-tahun sebelumnya, sebelum ramadhan biasanya selalu nyempetin ziarah ke makam papa, nenek, adik dan Iyma (kakak mama, tapi ramadhan tahun ini saya gak ziarah ke makam karena kondisi yang gak memungkinkan

    ReplyDelete
  32. nyekar juga sudah menjadi tradisi dalam keluargaku mba indah. apalagi kami masih dalam satu kota, kayanya koq kebangetan kalo sampe ga ada waktu ya utk nyekar.

    Selamat berpuasa ya mba, semoga shaum kita lancar dan kembali fitri di hari suci nanti, aamin

    ReplyDelete
  33. Aku juga nyekar mba Indah waktu mudik ke Kendal
    tapi di tradisi rumah suamiku Pemalang tidak ada beginian
    kecuali orangtua yng datang ke makam

    ReplyDelete
  34. Tetep snorklingnya gak ketinggalan ya Mak, hehe. Btw, semoga dilapangkan kuburnya dan dalam kasih sayang Alloj buat oma n opa ya aamiin

    ReplyDelete
  35. Senangnya bisa pulang kampung ya Mbak, selamat memasuki bulan Ramadan ya Mbak.... Semoga dilancarkan segala urusannya di bulan ini :)

    ReplyDelete
  36. Love those little flowers you left on your grandmas grave. The snorkeling and sunsets sound like a magical time before the holiday.

    ReplyDelete
  37. it was a very solemn moment we have in Lampung ma..May all of our ancestors rest in peace.

    ReplyDelete
  38. Felt sad reading this post, because my dad just passed away a week ago. What we can do just pray for him and the rest of family to stay strong :(

    ReplyDelete
  39. Waaaa lampung. Aku belum pernah kesana, pengen deh bisa snorkling di lampung. Selama ini aq snorklingnya cuma di Karimunjawa. Terakhir 2 minggu sebelum ramadhan.. Hehe

    ReplyDelete
  40. sama mbak aku juga punya tradisi ziarah kubur ini
    tapi tahun ini aku ga sempat ziarah ke makam kakek nenek aku
    semoga pas idul fitri, bisa langsung ziarah ke makamnya
    alfatihah untuk almarhum/ah

    ReplyDelete

Thanks for visiting My Purple World. I am delighted to have you all here :D....
If you like what you read, feel free follow this blog through the button on the right side of the blog and hope you can leave some comments too. Nevertheless, all comments with direct links will be deleted.

Terima kasih sudah mampir ke blog aku ya. Selamat menikmati dan semoga suka. Komentar akan sangat dihargai, tapi link hidup dan spam akan langsung saya hapus ya.

Happy Blogwalking and enjoy 😘