Wonderful Wednesday with My Purple World, Oh My Heartsie Girls, and Friends



How is everyone?

July is almost ending and August, my favorite month, is coming soon.
But July has been pretty colorful as well, with birthdays and small gatherings with friends. We went to one particular eating spot but then found a new cafe serving typical Malay coffee and munchies. I tried lontong sayur Medan and it was delicious indeed!



We are still cautiously meet in persons as the statistic shows increases in terms of number of those affected by Corona virus. I know we all are tired and frustrated as well with the situation. So please, please, please ... be careful, wherever you are. But now, I am ready to invite you all to our Wonderful Wednesday with My Purple World, Oh My Heartsie Girls, and Friends

We appreciate your visit today, let us know in comments if you are following us so we can follow you back! So now we are ready for you to share your blog with us, Linky Parties & Giveaways are all welcome! We hope you will visit our hostess's features and leave comments as well! 

Oh-My-Heartsie-Girls-WW

❢❢ We would love to have your share our Party Banner And Please Feel Free To Pin A Few Features From Original Source Be Notified When Our Parties Start Each Week Add Your Email Unsubscribe Anytime ❢: [...]

Wonderful-Wednesday-Features-217Wonderful-Wednesday-Hosts.Oh-My-Heartsie-Girl-Hostess-Features

Karren Haller // Oh My Heartsie Girl How to Buy Beauty Products Online Important Tips to Follow Twitter | Bloglovin | Facebook | Pinterest | InstagramDivider 989321gyey13hzit♥ 

Indah Nuria Savitri // My Purple World Mutun Beach, Lampung Twitter | Facebook | Pinterest | Instagram Divider 989321gyey13hzit♥ 

Clearissa Coward // Command Center How To Decorate/Organize Your Home Office On A Budget Twitter | Instagram | Facebook | Pinterest Divider 989321gyey13hzit 

Kaycee Mason // My Crafty Zoo Mock Welch's Strawberry Popsicles Twitter | Instagram | Facebook | PinterestDivider 989321gyey13hzit♥ 

Suzan White // Country Crafting Super Moist Zucchini Bread Twitter | Instagram | Facebook | Pinterest Divider 989321gyey13hzitBest Picks from last weeks party

how-to-paint-a-wood-beach-sign-seas-and-greetings

Feature Chosen by Kaycee // My Crafty Zoo Southern Sun Flowers // How to Paint a Wood Beach SignFarmhouse-tray

Feature Chosen by Clearissa Coward // Clarissa Cowards Command Center The House on Silverado // A Farmhouse Inspired Tiered Tray

Smoked-Salmon-Recipe

Feature Chosen by Indah Nuria // My Purple World That Guy Who Grills // Smoked Salmon RecipeHow-To-Make-Mason-Jar-Fruit-Glasses

Feature Chosen by Karren // Oh My Heartsie Girl Chas Crazy reations // How-To-Make-Mason-Jar-Fruit-Glasses

  Blueberry-Cake

Feature Chosen by Karren // Oh My Heartsie Girl Lazy Gastronome // Grandma’s Blueberry Kuchen

But Now Lets Party....

You are invited to the Inlinkz link party!

Click here to enter

30 comments:

  1. We have only been seeing family in small doses here. I haven't been out to dine since March and I miss it terribly. Stay safe and healthy!

    ReplyDelete
  2. wiihhh enak banget tuh Mba Lontong sayurnya, sambalnya juga menggoda hati, jadi membayangkan makan longtong sayur buatan mertua.
    Sayang beliau udah nggak kuat masak lagi, dan menantunya nggak bisa masak seenak beliau :D

    Btw semoga corona segera pergi ya, agar kita bisa beraktifitas seperti semula, tentu dengan tetap membawa kebiasaan baik, yaitu menjaga kebersihan :)

    ReplyDelete
  3. I like lontong sayur, mbak.

    My kids already miss dining out. Let's keep it for months ahead. I hope this pandemic go away sooner.

    ReplyDelete
  4. the cafe is so cozy. it's amazing you could find the tasteful lontong medan there 😊

    ReplyDelete
  5. Wih Mbak Indah ... salfok sama lontong sayurnya. Di fotonya itu terlihat cabenya buanyak. Enaak.

    ReplyDelete
  6. lontong medan yang sudah mendunia juga. itu maih seperti lontong sayur rumahan banget.

    ReplyDelete
  7. waa lontong medannya menggoda banget deh inii, aku penasaran banget sama lontong medan soalnya aku belum pernah cobain nih hihihihi, besok mau coba cari ah di bandung siapa tau ada hehehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku dibuat salfok juga deh aku sama suasana di cafenya, enak dan bikin nyaman yaa suasananyaa hihihi, kayanya betah deh kalo nongki di sana hehhe

      Delete
  8. Sebetulnya, saya mulai cape ingetin tentang Covid. Tapi, mengingat semakin banyak yang ignorant, makin bikin Saya kesel juga. Makanya saya masih terus juga mengingatkan tentang protokol kesehatan. Mau keluar ya udah boleh, asalkan patuh dengan protokol.

    Saya kangen kulineran begini. Kangen pula dengan makanan melayu

    ReplyDelete
  9. Hahhaaa,Lontong Sayur Medan yang spesiaal begitu menggoda.
    Meni Kabita atulaah...

    ReplyDelete
  10. Rasa lontong medannya jadi tambah nikmat ya, Mbak kalau dimakan di tempat yang senyaman itu

    ReplyDelete
  11. Juli berlalu tanpa terasa ya mba.. BTW, Selamat Idul Adha mba.. Semoga keberkahan-NYA terlimpah tuk kita semua. Aamiin..

    ReplyDelete
  12. Rindu banget bisa nongkrong di warung/resto tanpa was was

    Semogaaaa Agustus lebih ceria yaaa

    ReplyDelete
  13. WHAT AN AWESOME POST! I REALLY WANT TO JOIN THE PARTY. Smoked salmonnya kayanya enak. BTW Salam kenal ya mba indah, aku Kiky, blogger Pontianak. Selamat Idul Adha juga mba. Semoga keberkahan-NYA terlimpah tuk kita semua. Aamiin.

    ReplyDelete
  14. all is fine mba Indah, and how about you, I think you are happy because you said august is your fav month. is it your birthday ? btw the cafe look cozy place and I love it look like a vintage. hope everything gonna be ok soon mba Indah and the pandemic is over soon, aamiin

    ReplyDelete
  15. Nggak nyangka ya mba udah masuk bulan ke 8 aja. Tahun ini rasanya cepet banget menurutku.

    Btw ngiler banget liat lonsay nya ih

    ReplyDelete
  16. Wonderful wednesday ini mksdnya gmn ya mba? Acara blogger dr berbagai negara kah? Ketemunya di cafe itu ya? Makanannya bikin laper deh...

    ReplyDelete
  17. Comot kerupuknyaaqq seruput kuahnyaaa. Duh kayaknya enak banget itu kuahnyaa, menggoda. Pasti rasanya juga enak, ya mbak Indah. Aku nitip 1 bungkus yak. Hehe.

    ReplyDelete
  18. Lontong sayurnya bikin yang lihat jadi lapar Mbak. Btw selamat menyambut bulan Agustus. Semoga bulan ini corona virus segera mereda.

    ReplyDelete
  19. Cafenya ada di Malaysia ya Mba? Tapi ada menu Lontong sayurnya? Sdh lama ngga makan lontong sayur

    ReplyDelete
  20. Wuah jadi pengen sarapan lontong sayur hehe. Senangnya di sana bisa menemukan menu itu. Eh jadi ini masakan Melayu tapi namanya Lontong Medan ya mbak? Penasaran rasanya apa sama dengan yg ku makan di sini biasanya heheheehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Ngliat tempat makannya, berasa nih lontong sayur ternyata cucok juga ya jadi makanan ala2 kafe kekinian hehe :D

      Delete
  21. lontong sayurnya terlihat sangat menggoda mbak :) selamat lebaran ya mbak, ga berasa sudah agustus lagi ya

    ReplyDelete
  22. Seger banget ini sarapan lontong sayur pagi-pagi mba Indah ehehehe
    emak mertua juga langganan lontong sayur, dari tetangga. Seger dan lontongnya gede-gede.

    ReplyDelete
  23. Lontong sayur medannya kayaknya pedes kalau liat penampakkan sambelnya hehehe tapi kebayang seger nih sarapan sama menu itu, July tahun ini meninggalkan banyak cerita juga buat saya.

    ReplyDelete
  24. Aku juga suka lontong sayur Medan mbak, tapi belum pernah makan langsung di kotanya

    ReplyDelete
  25. Lontong Sayur Medaaan..
    kangen iih...
    Di Bandung tu ada yang jualan sayur Paku, kak Indah...mirip sama Lontong Sayur Medan gini... endeess marendeeuus.
    Makannya di pinggir jalan, jadi masih belum berani kangen-kangenan, heuheuu~

    ReplyDelete
  26. Aahhh menggoda sekali itu lontong sayurnya. Btw itu desain tempatnya pas bagian depan unik juga ya. Kangen ih pengin nongki2 cantik lagi sama teman2.

    ReplyDelete
  27. Lontong sayur Medan aku belum pernah makan Mba Indah
    Penasaran bedanya dari lontong sayur Jawa eheheh
    Tapi pasti punya bumbu rempah yang lezat

    ReplyDelete
  28. Cafenya asik bgt mba, mana ada Lontong medan jg, bedanya apa ya sama lontong opor? . Aku jd kangen sma lontong opor bikinan ibu huhu

    ReplyDelete

Thanks for visiting My Purple World. I am delighted to have you all here :D....
If you like what you read, feel free follow this blog through the button on the right side of the blog and hope you can leave some comments too. Nevertheless, all comments with direct links will be deleted.

Terima kasih sudah mampir ke blog aku ya. Selamat menikmati dan semoga suka. Komentar akan sangat dihargai, tapi link hidup dan spam akan langsung saya hapus ya.

Happy Blogwalking and enjoy 😘