WW: Family Trip to Cirebon, West Java

Cirebon, here we come!
Have you been to or heard about Cirebon before?



It is one of the historical cities in West Java, which happens to be the hometown of my late grandpa from my father's side.
The last time I visited this place was when I was 16 year-old. Ages ago!
Well, we did stop by for a while, only for a quick lunch, when we headed back home from Semarang to Jakarta.
But this time, we really spent the whole day exploring this lovely city again.


We went here with my mom and aunties as well as my little brother and his wife plus my niece. It was quite a big group, around 11 people all together.
The trip was fun and full of great food as well as laughter.
Plus visits to our ancestors' palaces.
Here are some snaps from Sunyaragi Palace, Sang Cipta Rasa Mosque and Kasepuhan Palace, Cirebon




The roof of the Mosque..all made of Teak Wood. Beautifully crafted!


Join us on (almost) Wordless Wednesday and have fun with the link party



22 comments:

  1. Wow, such a amazing place. I never been to visiting cirebon. Indonesia has many beautiful place.

    ReplyDelete
  2. Cirebon memang amazing destination Mbaaa

    Kulinernya endeuss bgt

    Empal gentong duhh enyaakk

    ReplyDelete
  3. I never visit cirebon, so it's amazing seeing a unique palace in your post. hope one day i could be here too

    ReplyDelete
  4. Cirebon menyimpan wisata yg mempesona jg ternyata. Jadi pengen mengunjunginya juga.

    ReplyDelete
  5. Aku beberapa kali ke Cirebon namun ada beberapa tempat yang belum aku kunjungi.
    Wisata di Cirebon itu yang aku suka sisi historisnya

    ReplyDelete
  6. Aku juga kemarin ke Cirebon meski hanya sesiang saja. Memang kereeen..dan aku pun ingin ke sana lagi..haha..

    ReplyDelete
  7. Cirebon banyak banget tempat wisata sejarahnya. Nebeng adikku aja apa ya buat ke sana. Dia bolak balik ke kota itu terus sih

    ReplyDelete
  8. wow...keren banget tempat wisatanya. fotonya juga keren2. jadi pengen kesana. ada yang mau ikut ga nih...ga asyik kalau jalan sendirian kesana.

    ReplyDelete
  9. Sudah mendengar daerah Cirebon, tapi saya sendiri belum pernah mengunjungi daerah ini mbak. Lihat destinasi wisatanya, jadi pengen berkunjung kemari.

    ReplyDelete
  10. Baru tahu kalau Cirebon juga asyik untuk dikunjungi. Tempat wisata yang alami, ditambah kulinernya yang nikmat pasti membuat wisatawan makin banyak yang berkunjung ke Cirebon ya mbak. Pasti liburannya menyenangkan, bikin keluarga betah berlibur ke Cirebon ya mbak Indah.

    ReplyDelete
  11. Aku baru tau ada spot keren gini di Cirebon. Taunya cuma batik dan kuliner empal gentong aja kalo soal Cirebon. Thanks for sharing yaa mba.

    ReplyDelete
  12. Cirebon sebenernya deket ya tapi suka ha kepikiran buat liburan di sini. Kapan2 ah melipir ke sana

    ReplyDelete
  13. Cirebon itu banyak wisara budaya gini ya kak.. Banyak keraton juga kan dlu klo ga salah..

    Pengen mampir kesana..

    ReplyDelete
  14. Aku udah lama ga ke Cirebon nih kangen sama wisata kelihatannya jg .. Suka sama nepal genting nya hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. Maksudnya empal gentong..maaf auto royong nih..

      Delete
  15. I love Obi's style, she's so cute and nggemesiiiin... Yang foto terakhir tuh kece banget berdua dengan sepupunya ya

    ReplyDelete
  16. Baru bulan november aku dinas ke Cirebon ah yang aku suka ke Cirebon itu kulinernya mba sempat coba empal gentong beuh nikmat sekali :p

    ReplyDelete
  17. Baru sekedar dengar nama Cirebon dan belum pernah ke sana. Cuma sering makan di warung cirebon di kota ku mba hahaha

    ReplyDelete
  18. What an interesting place to explore. Lovely photos!

    ReplyDelete
  19. Could you imagine making all that! So cool! I'd love to visit there. One of my favorite spots to visit was Mesa Verde. I'll forever remember it. This reminds me of that.

    ReplyDelete
  20. Penasaran, pengen kesana juga kalau lain waktu hmmm

    ReplyDelete

Thanks for visiting My Purple World. I am delighted to have you all here :D....
If you like what you read, feel free follow this blog through the button on the right side of the blog and hope you can leave some comments too. Nevertheless, all comments with direct links will be deleted.

Terima kasih sudah mampir ke blog aku ya. Selamat menikmati dan semoga suka. Komentar akan sangat dihargai, tapi link hidup dan spam akan langsung saya hapus ya.

Happy Blogwalking and enjoy 😘