Wonderful Wednesday with My Purple World, Oh mY Heartsie Girls and Friends

Cheers from all of us!
Ramadan is over, Eid al-Fitri is celebrated, so now time to go back to our routine with refreshed and energised spirits!

I had gone back to Jakarta earlier as I need to come to the office on Monday morning, while my hubby and the kids still enjoy their prolonged vacation in Lampung. Besides, mudik balik or the return trip from Lampung to Jakarta was horrible, as thousands or even millions of mudikers were doing it at the same time. I shared our mudik photos and stories here: WW: Mudik - Going Back Home for Lebaran

It was packed!
I flew by Garuda Indonesia to Jakarta so it was not that problematic, but as my hubby drove our car with our kids, the trip was a bit more complicated and long. 
On the way to Bakauheni...

As predicted, even a week after the peak of mudik, the trip was still longer than normal. My hubby spent around 2 hours just for waiting for the ferry. The trip with the ferry itself took around 2.5 hours, while normally it's 1 - 1.5 hours. I guess I can share it on the next post.




But now, let me invite you to our weekly link party with My Purple World, Oh My Heartsie Girls and friends. Jump in and drop you link as well!




Welcome to Wonderful Wednesday!! Where we start early in the week with #159. Each week our Co-Hosts chose from the previous week's links and we have gone overboard and we are featuring 9 blogs this week! I am sure that you will find it both fun and interesting to meet and make friends with bloggers through our party and we appreciate your visit today!

Oh-My-Heartsie-Girls-WW

❢❢ We would love if you would post our Party Banner or this » Link « on your site for others to enjoy the party each week! And if you looking for something special from last week, you Can See Last Week Features ❢:❢ We look forward to your recipes, reviews, DIY crafts, gardening hints, travel, beauty ideas, jewelry you make, paper crafts, your home, home ideas, and decor plus Linky Parties & Giveaways are all Ok! Wonderful Wednesday BloghopAnd Please Feel Free To Pin A Few Features From Original Source :❢ Be Notified When Our Parties Start Each Week Add Your Email Unsubscribe Anytime ❢:
 


Indah Nuria Savitri // My Purple World Eid Mubarak Twitter | Facebook | Pinterest | Instagram Divider 989321gyey13hzit


Suzan White // Country Crafting Abstract Painting Twitter | Instagram |Facebook |Pinterest Divider 989321gyey13hzitDIYerfy 5-21


Pennys Treasures Budget Friendly Lemon Tablescape 


Feature Chosen by Co-Hostess Clearissa // Clearissa Cowards Comand Center Pennys Treasures // Budget Friendly Lemon Tablescape The Painted Apron Acrylic on Canvas

Feature Chosen by Co-Hostess Suzan White // Country Crafts The Painted Apron // Acrylic on Canvas

Feature Chosen by Co-Hostess Alice // Diyerfy Jennifer Lambert A Sacred Balance // Advice to My Younger Self My Hubbard Home Creating Garden ZonesFeature Chosen by Co-Hostess Kaycee // Crafty Zoo My Hubbard Home // Creating Garden Zones

Flamingo Toes Fourth-of-July-Pom-Pom-Wreath

Feature Chosen by Co-Hostess Karren // Oh My Heartsie Girl Flamingo Toes // Fourth of July Pom Pom Wreath With Wooden Stars


Feature Chosen by Co-Host Karren // Oh My Heartsie Girl Follow The Yellow Brick Home // Colorful Interiors Have a Colorful Summer!! Lou Lou Girls Corn and Sausage Soup

Feature Chosen by Indah // My Purple World Lou Lou Girls // Corn and Sausage Soup Claire Justine How To Maker Elder Flower Mug Cakes

Feature Chosen by Co-Host Karren // Oh My Heartsie Girl Claire Justine // How To Maker Elder Flower Mug Cakes Cooking With Ewa Yogurt Cake WIth White and Chocolate and Pink Pepper

Feature Chosen by Co-Host Karren // Oh My Heartsie Girl Cooking With Ewa // Yogurt Cake With White and Chocolate and Pink Pepper
But Now......Lets Party....

You are invited to the Inlinkz link party!
Click here to enter

21 comments:

  1. Libur lebaran sudah berakhir, waktunya kembali ke aktivitas normal. Perjalanan di ferry nya cukup lama juga ya kak dibanding hari biasa.

    ReplyDelete
  2. libur 10 hari nggak berasa ya mbak kalau kumpul bersama keluarga begini :) sekarang waktunya kembali beraktifitas :)

    ReplyDelete
  3. Iya time for holiday is up geuning yah..heuheu..hrs kembali ke rutinitas nih.

    ReplyDelete
  4. liburan nya uda slese waktu nya balik ke rutinitas ya mba hehe, smangatt , yah walopun masih agak macet di jln krn bareng dgn libur sekolah jg

    ReplyDelete
  5. Meski kerempongan merajalela saat perjalanan mudik bareng anak-anak, tapi tetep aja ninggalin kesan yang susah buat dilupain ya mba

    ReplyDelete
  6. Kesiapan tidak hanya datang dari setiap keluarga yang ingin mudik akan tetapi juga pada kesiapan pemerintah dalam menyiapkan armada transportasi yang aman, nyaman bagi pemudik serta posko kesehatan. Nyebrang bakahunie tidak perlu lama.

    ReplyDelete
  7. I've just been dropped at Clearissa Coward's blog and amazed about how she organized her vegetables in her freezer. I'd like to try like it, but I don't think it would fit coz I could not separate vegetables and meats inside my freezer.

    ReplyDelete
  8. Liburnya kelamaan sebelum lebaran jadi setelah lebaran kok berasa cepet banget hahaha..yang aku rasain begitu apalagi pas mudik kena macet bikin deg2an hahaha

    ReplyDelete
  9. Jalanan memang luar biasa ya kalau pas lebaran gitu Mam. Alhamdulillah, udah bisa kumpul bersama keluarga besar dan menikmati saat2 lebaran yang menyenangkan.

    ReplyDelete
  10. Aku gatau hoki apa gimana, kemarin pas jalan sepanjang jalan alhamduillah lancar jaya banget.. hanya 2.5 jam ke Cirebon padahal biasanya 5 jam. Itupun kejadian pas arah balik :") seneng!

    ReplyDelete
  11. tiap lebaran selalu ada cerita jalanan macet ya mbak, saya yang ke blitar biasa cuma 1,5-2 jam aja bisa 3-4 jam gegara macet plus pengalihan jalur. tapi rasa senang kumpul sama keluarga terbayarkan deh

    ReplyDelete
  12. Yeah I heard it took a while for people to arrive back to Java from Lampung. I wonder why... Can't wait to read more about it

    ReplyDelete
  13. Alhamdulullah pas liburan ke Lampung kemarin kamu ngga kena kemacetan di bakauheni. Kembali ke Jakarta dengan selamat, dan mau ke Lampung lagi deh jadinya.

    ReplyDelete
  14. Wah lebih cepat kembali k Jakarta ya mba Indah, ak jg merasakan nih singkatnya libur lebaran. Ak nantikan kisah perjalanannya lagi ya mba dan aku alhamdulillah ga merasakan macetnya d awal dan saat arus balik

    ReplyDelete
  15. Keluarga adalah segalanya ya Mbak apalagi di hari lebaran ini adalah saat yang paling tepat untuk bertemu keluarga dan silaturahmi ya

    ReplyDelete
  16. Back to real-life again yaa, kak..
    Dengan segala aktivitasnya.
    MashaAllah~

    Re-charge banget bisa kumpul bareng keluarga saat Lebaran.

    ReplyDelete
  17. The last time I tried to balik kampong during Hari Raya, I was stuck in an 8-hr jam for a road trip that only takes 3 hrs on an ordinary day!

    ReplyDelete
  18. lebaran emang waktu paling pas si ya buat mudik, dari yg di kota ke kampungatau yg dari negeri org ke negeri sendiri, , cuma krna smua org juga berpikir begitu makanya lalu lintasnya juga jadi selalu padat deh

    ReplyDelete
  19. mudik sekarang jadi tambah cepet yaa. kemarin sodaraku mudik ke semarang cuma 5 jam naik mobil. tapi aku gak mudik sih karena keluarga semua 1 kota hehehe. jadi pingin nyoba mudik juga hihi

    ReplyDelete
  20. 10 hari libur lebaran kemarin seru banget, tambah seru nanti ada liburan seolah lagi hihi

    ReplyDelete
  21. Traffic jams stink! That's too bad so much of the day was sucked away waiting though it and the ferry!

    ReplyDelete

Thanks for visiting My Purple World. I am delighted to have you all here :D....
If you like what you read, feel free follow this blog through the button on the right side of the blog and hope you can leave some comments too. Nevertheless, all comments with direct links will be deleted.

Terima kasih sudah mampir ke blog aku ya. Selamat menikmati dan semoga suka. Komentar akan sangat dihargai, tapi link hidup dan spam akan langsung saya hapus ya.

Happy Blogwalking and enjoy 😘