WW: Happy happy birthday to me

Happy birthday to me

Happy happy birthday to me!

Well, it has been more than a week but I have to share the celebration of my birthday here indeed. This year is special, as unlike previous birthday, I celebrated it while being home quarantine. It was already more than 2 weeks and I was feeling much, much better indeed.

So, there we went. 

Right in the middle of midnight, when the clock stroke 12.01 August 11, my hubby hugged and kissed me for the start of my birthday celebration. Well, the celebration continued in the morning, in the quarantine mode. So we all still wear our masks and maintain the distance. The kids shouted happy birthday from behind my bed room door and slipped the birthday cards they have prepared. super sweet of them!

I had my birthday cake, some cute double choco glaze, as well as brownies cheese cake. Well, that's sugar overloaded for sure LOL. My hubby got me the purple one and I love it so very much. Although I don't eat too much of them but I know my kids and my family will devour it. My kids do enjoy all these sweet tarts and cheese cakes.



I also have pempek or the Indonesian fish cake for this special day as well. Pempek is indeed one of my favorite dishes. Can't get enough of it. This time, I got pempek panggang, with the filling of spicy ebi or udang rebon (I don't know what the translation in English but it's like tiny tiny prawns). I have to admit I love it very much. My mom also cooked us nasi kuning complete with all its side dishes. Thank you mama, it's super delicious as well!



Here are some of the photos from the day!






Join us on (almost) Wordless Wednesday and link up with us

19 comments:

  1. kuenya so yummy nih mba, dan ada nasi kuning juga, oh lengkap banget, btw happy belated birthday to the birthday girl

    ReplyDelete
  2. Happy, happy birthday! You deserve all the cakes, love, hugs and happiness! Best Wishes!

    ReplyDelete
  3. Happy birthday Mba Indah, maaf telat ngucapin ya.. Yang penting masih di bulan Agustus �� semoga Mba Indah sehat dan selalu dilimpahi keberkahan.
    Senangnyaaaa hari bahagia dirayakan bareng keluarga.

    ReplyDelete
  4. Happy Birthday Mak, Senangnya bisa merayakan ultah bersama keluarga ditengah suasana pandemi, kuenya enak nih dan ada pempeknya juga hehehe ternyata pempek sudah melanglang buana sampai ke negeri Paman Sam. Sukses selalu ya mak!

    ReplyDelete
  5. hepi besdey mama bo et obi yang cetar membahana... semoga berkah, sukses dan sehat selalu di sisa usia ini aamiin
    aku galfok sama anak gadis yg makin cantikkk kayak mamanya :*

    ReplyDelete
  6. Selamat ulang tahun mba...panjang umur..sehat selalu yaaa...

    ReplyDelete
  7. Surprise! ternyata ada hadiah dari keluarga. Sweet banget. Dan senangnya mbanya makin pulih di masa karantina. Panjang umur, bahagia selalu mba. Dan makin sukses di bertambahnya usia.

    ReplyDelete
  8. Alhamdulillah walaupun pas isoman tetap bahagia merayakan ultah dengan keluarga ya mbaa selamat ulang tahun semoga panjang umur, sehat dan diberkahi Allah selalu aamiin

    ReplyDelete
  9. Ikut berbahagia bersama kak Indah dan keluarga.
    Semoga semua impian dan apa yang diinginkan dapat dimudahkan dan diberi keberkahan untuk usianya yang saat ini.

    Kue-kuenya menggoda sekali yaa, kak Indah.
    Kalau ingat kue ulang tahun, hati jadi berbunga-bunga.

    ReplyDelete
  10. Happy birthday mbak, wish you all healthy and happy life. Cannot wait to read another travel story from you

    ReplyDelete
  11. Mamaaa debes ya mba, masih bikinin nasi kuning. Semoga sehat selalu mba insav skeluarga. Amin. All the best for you mbaaak... ceritanya so sweet, aku sukaaa 😍

    ReplyDelete
  12. Yeay..ada yng ultah..hally birthday ya..sehat bahagi sekeluarga mak..

    ReplyDelete
  13. Yeay ada yang ultah..
    Selamat ulang tahun ya mak..semoga sehat..usia berkah..dan bahagia sekeluarga..aamiin..

    ReplyDelete
  14. selamat ulang tahun ya Mbak, panjang umur sehat selalu yah... btw itu kuenya bikin pengen Mbak, kayaknya enak bangettt

    ReplyDelete
  15. Berkah ya kak.. selalu sehat2 Dan tercapai segala yg diimpikan..

    selalu ditunggu blognya cerita2 tentang negara2 tetangga

    ReplyDelete
  16. Barakallah fii umrik mba Indah semoga harapannya tercapai.btw itu yang rambut panjang pake masker Obi kan ya...udah gede lagi, udah smp ya

    ReplyDelete
  17. woow, happy birthday Mbak. Hope you have super awesome years ahead. Selalu diberkahi kesehatan dan kebahagiaan bersama keluarga. Btw, pengen nyomot cake dan pempeknya. huehue

    ReplyDelete
  18. happy birthday mak, ikut bahagia dan mendoakan yang terbaik! aamiin

    ReplyDelete
  19. Happy Happy Birthday Indah. I hope your day is as special as you are. All of the pastries look so good. You had a very nice celebration. Thank you for sharing and for co-hosting at #omhgww.

    ReplyDelete

Thanks for visiting My Purple World. I am delighted to have you all here :D....
If you like what you read, feel free follow this blog through the button on the right side of the blog and hope you can leave some comments too. Nevertheless, all comments with direct links will be deleted.

Terima kasih sudah mampir ke blog aku ya. Selamat menikmati dan semoga suka. Komentar akan sangat dihargai, tapi link hidup dan spam akan langsung saya hapus ya.

Happy Blogwalking and enjoy 😘