Wonderful Wednesday with My Purple World, Oh My Heartsie Girls and Friends

Marhaban yaa Ramadhaaan

Hi, everyone.

Wishing you all safe, happy and healthy days ahead. Alhamadulillah,  the holy month of Ramadhan is here. For all my Moslem sisters and brothers, my family wherever you are, wishing you all a wonderful and solemn Ramadhan. May Allah SWT, the Almighty, bestow us with His endless blessings and guidance over the challenging days ahead. 

As you know, Ramadhan is the ninth month in Islamic calendar and Moslems all over the world celebrate the arrival of this super special month. Ramadhan is also the month when Moslems fast from sunrise to sunset, implement self restraint and avoid from eating, drinking, conducting sexual intercourse, and doing bad/sinful things as well as avoiding negative thoughts. 



This is the month where those who faithfully follow the Holy Quran and the teachings of Prophet Muhammad SAW (PBUH) receive multiple rewards for all the good deeds conducted and forgiveness of all the sins. This is also the month when the special gate in paradise, named Ar-Rayyan, dedicated to those who fast.  The Prophet Muhammad (PBUH) also once mentioned, as quoted,  “For those who fast, there is a gate in Paradise called Ar-Rayyan, through which no one but they will enter. When the last of them has entered it, it will be closed. Whoever enters through it will drink, and whoever drinks will never thirst again”. This haddist is narrated by Sahi Bin Sad, Sunan an-Nasa’i. Not to mention Laitul Qadar, a very powerful and special night which comes mysteriously in one of the nights in the last ten nights, the last one third, of Ramadhan. This one night is better than a thousand nights, as said in the Holy Quran Surah Al-Qadr 97 : 3.  Those are some of the benefits we can have during Ramadhan and I will be more than happy to share more along the way.



the holy Quran

Nevertheless, during this pandemic, things haven't been back to normal and we all still need to do so many adjustments. That includes our fasting month and the celebration of Eid Al-Fitr. This will be the second year where we are strongly requested to restrain ourselves from doing "mudik" or our tradition of going back home to celebrate Eid Al-Fitr, the victory day. Well, although many of us have received the vaccines but that doesn't guarantee that we are immune from the virus. 

We hope you will enjoy your visit and find something that arouses your interest and don't forget our hostesses blogs that they share as well. 

Oh-My-Heartsie-Girls-WW 

❢❢ We would love to have you follow our Social Media Links!!! 😊 Feel free to post my party button on your blog and say you linked up here! Be Notified When Our Parties Start Each Week Add Your Email Unsubscribe Anytime ❢: [...]Wedneday-Hostesses-2021Dont-miss-our-hostess-features

Karren Haller // Oh My Heartsie Girl Hello Spring Giveaway Ends 4/20 Twitter | Bloglovin | Facebook | Pinterest | Instagram

Indah Nuria Savitri // My Purple World Hello Sunday Cafe Twitter | Facebook | Pinterest | Instagram

Clearissa Coward // Command Center Spring Into Clean/Kitchen Refresh Twitter | Instagram | Facebook | Pinterest

Kaycee Mason // My Crafty Zoo How to Stay Close to Your Friends in a Busy Life + a Giveaway Twitter | Instagram | Facebook | Pinterest

Suzan White // Country Crafting New Creations Twitter | Instagram | Facebook | Pinterest

Feature Chosen by Suzan // Country Crafts Electric Barn // Cheesy Herbed Pull-Apart Biscuits with Spinach-Artichoke Dip

 


Feature Chosen by Clearissa // Clearissa Cowards Command Center Heritage Home // 30 To-Do List Items that Keep Your Home in Order

 


Feature Chosen by Indah // My Purple World Nancy C // Tomato Quiche

Feature Chosen by Kaycee // Crafty Zoo Claire Justine oxox // Vitamin C Smoothie 


Feature Chosen by Karren // Oh My Heartsie Girl Marilyn's Treats Gluten Free Carrot Cake Fashion-Feature.


Feature Chosen by Karren // Oh My Heartsie Girl Nancy's Fashion Style // Shopping My WardrobeNew-Addition-Flashback-2020  

Our Clover House // Easy Book Page Garland

   


 Dabbling and Decorating // Blue Hutch Makeover 

Now Before You Get Started would you take a moment to Comment and Sharing is appreciated And Please Feel Free To Pin A Few Features From Original Source Here is our Party Button to share. Now Lets Party!! --

You are invited to the Inlinkz link party!

Click here to enter

24 comments:

  1. Selamat menjalankan ibadah di bulan Ramadhan ya kak... Semoga lancar dan sehat semuanya... Masih sprti tahun lalu..belum bisa bukberan di luar..semua ibadah di rumah aja..

    ReplyDelete
  2. Ahaa Ramadhan tahun ke 2 massa pandemi ini, semoga kita semua diberikan kesehatan dan dilancarkan puaanya.
    Btw sepakat tuh, lebih baik menahan diri buat mudik , meski udah sebagian di vaksin, semoga makin menikngkatnya prokes 5Mnya yaa

    ReplyDelete
  3. Happy holy Ramadhan, mbak Indah.
    Selamat menjalankan ibadah di bulan suci ini. Semoga seterusnya kita bisa istiqomah beribadah seperti di bulan Ramadhan.

    ReplyDelete
  4. Selamat berpuasa Ramadan, Mbak Indah. Semoga dalam bulan ini berlimpah berkah untuk kita semua.

    ReplyDelete
  5. Selamat menjalankan ibadah puasa ya Mbak Indah, semoga lancar dan berkah ibadah Ramadan kita aamiin..

    ReplyDelete
  6. Selamat menjalankan ibadah selama di bulan Ramadan penuh berkah ini, Mbak. Moga kita semua menjadi insan bertakwa.

    ReplyDelete
  7. Jadi keinget materi sanlat online anakku kemarin yang soal dibukanya pintu surga ar rayyan itu mbak :D
    Semoga puasanya lancar ya dan senantiasa sehat, buat keluarga juga, lancar sampai mencapai hari fitri nanti

    ReplyDelete
  8. Selamat menjalankan Ibadah shaun Ramadan, kak Indah dan Keluarga.
    Semoga Allah senantiasa memberikan kesehatan dan kekuatan untuk seluruh umat muslim melewati masa-masa Pandemi begini.

    ReplyDelete
  9. Ga beras ya Mbak..ketemu Ramadhan lagi yg jadi bulan ke 9 dalam Bulan Islam. Nah, apalagi ada banyak hikmah dan pelajaran juga pahala dibalik puasa kita dr subuh hingga magrib. Marhaban ya Ramadhan semoga menjadikan kita hamba yg lebih baik lagi ke depannya.

    ReplyDelete
  10. The Ramadhan during pandemic makes us grow together as family mbak Insav...
    I also learn alot of things at home, so stay safe and healthy, and... alhamdulillaaah

    happy ramadhan fasting!

    ReplyDelete
  11. Alhamdulillah Semoga Kita semua bisa menjalani Ramadan ini dengan segala kebaikan, selamat berpuasa juga
    kak..

    ReplyDelete
  12. Ramadhan kedua di masa pandemi. Tahun ke dua juga di larang mudik.
    Semoga sehat selalu dan bisa menjalani ramadhan ini dengan lancar ya mbak

    ReplyDelete
  13. alhamdulillah ya mama Bo
    pandemi gini trus Ramadan
    bikin nyesek karena nggak bisa pulang
    cuma bisa mendokan saja

    ReplyDelete
  14. Selamat menjalankan ibadah puasa mak Indaaaahhh.. Semoga lancar semua ibadah kita sampai hari raya idul fitri nanti yaaa.. aamiin

    ReplyDelete
  15. MArhaban ya Ramadan, selamat menjalankan ibadah puasanya, Mba. Semoga kita bisa masuk ke Ar-Rayan ya, Mba menikmati air sungai yang tak kunjung habis.

    ReplyDelete
  16. Gak berasa ya udah ramadhan kedua selama pandemi ini. Alhamdulillah kondisi membaik dibanding ramadhan pertama di masa pandemi, tahun lalu. Tahun ini agak berasa ramadhannya krn bisa sholat di masjid

    ReplyDelete
  17. Selamat ramadan dan menjalankan ibadah puasa mba
    semoga amalan kita diberkahi Allagh SWT
    Mohon maaf lahir batin yaa

    ReplyDelete
  18. Waah punya koleksi sajadah pink juga mama boo. Selamat puasa ya maaam, moga lancar ibadah bulan ini.

    ReplyDelete
  19. Membaca postingan ini jadi inget belum baca quran. Semoga target ibadah ramadan tahun ini terlampaui ya.

    ReplyDelete
  20. Bahagianya menyambut bulan Ramadan, selamat menjalankan ibadah puasa ya mba Indah dan keluarga, mohon maaf lahi batin.

    ReplyDelete
  21. Selamat berpuasa, Mbak Indah dan keluarga.
    alhamdulillah ramadan tahun ini masih bisa tarawih di rumah. Belum ke masjid seperti dulu kala. Ya disyukuri bisa menjalankan ibadah dalam kondisi sehat.

    ReplyDelete
  22. Semoga yang belum bisa mudik diberi kesabaran ya mam. Insya Allah Ramadhan kita selalu penuh berkah dan diberi kesehatan sebagai modal utama kita untuk melakukan ibadah.

    ReplyDelete
  23. Selamat berpuasa mbak, sehat2, barakallah ya

    ReplyDelete
  24. Ramadhan tahun ini istimewa walau bisa puasa bareng suami yang kerja di Jakarta, tapi sepertinya Lebaran Idul Fitri bakal nggak bisa barengan lagi seperti tahun lalu. Tapi, tetap harus bersyukur dengan segala keberkahannya

    ReplyDelete

Thanks for visiting My Purple World. I am delighted to have you all here :D....
If you like what you read, feel free follow this blog through the button on the right side of the blog and hope you can leave some comments too. Nevertheless, all comments with direct links will be deleted.

Terima kasih sudah mampir ke blog aku ya. Selamat menikmati dan semoga suka. Komentar akan sangat dihargai, tapi link hidup dan spam akan langsung saya hapus ya.

Happy Blogwalking and enjoy 😘