Wonderful Wednesday with My Purple World, Oh My Heartsie Girls and Friend

Welcome back!

Wonderful Wednesday with My Purple World, Oh My Heartsie Girls and Friends is back and we are super ready to share those cool links for you to enjoy.

Hotel Tentrem Jogjakarta
Painting of Borobudur at Hotel Tentrem, Jogjakarta

I have been traveling for work and last week, I revisited Jogja and enjoyed its endless charms. Sometimes, when I travel for meetings especially in Indonesia, I don't get the chance to explore the city. I usually manage to sneak around to get some food and local cuisines. 

This time, we went to the legendary Pak Pong's Sate Klathak in Bantul, Jogjakarta.


Sate Klathak is basically young lamb satay roasted in traditional way, using charcoal from coconut shell and just use salt with no special marinate sauce. 


We are also given the lamb soup as an added condiment and eat it with steamed rice. If you like it hot, they also serve fresh cut chilly for extra flavor. It is delicious indeed!




Now, let me invite you all to Wonderful Wednesday with Oh My Heartsie Girls and friends



Kicking off the New Year with a New Look and 10 Co-Hostesses for January and we are so excited to have our party hosted on 10 blogs and with so many hostesses, we are hosting 2 Parties so all our Hostesses are featured. We hope you will take a minute to visit Party 2 to say hello You Can Check It Out Here We Hope You Enjoy The Party, Let Us Know In Comments! We do hope that you will get to know our hostesses by visiting their blogs and follow. Oh My Heartsie Girls Wonderful Wednesday
Find Us On Instagram with Hashtag #omhgww tag a friend to share Check It Out On Instagram
We would love to have you add our banner to your blog ! :) But it is NOT mandatory.
 Oh My Heartsie Girls WW 650 x 635

 





Suzan White // Next To Try on My List Twitter | Instagram |Facebook |Pinterest : Be Notified When This Party Starts Each Week⇒ Click HereUnsubscribe Anytime: We Thank you!!

Fresh Vintage By Lisa // Vintage Valentines to Share
 

 Fluster Buster // How To Get Rid Of Calluses

 Paper Seedlings // Stained Glass on a Greeting Card
 

 

But Now......Lets Party...

31 comments:

  1. HI Indah, your photo of Lotus are beautiful! I read you are traveling Indonesia, what an amazing experience! Thank you for hosting, I appreciate it!!
    Have a great safe week!

    ReplyDelete
  2. Your avatar looks pretty and cozy. I like it very much!
    Thank you for hosting.

    ReplyDelete
  3. Sate Klathak aku belum pernah coba mbak. Young lambnya sih pernah coba. Wkwkk. Susah ya. Haha

    ReplyDelete
  4. Walaaah, jadi kangen Jogya akuu. Belon pernah nyobain Sate Klatak aku Mba. Btw emang sih kalo traveling itu, selain mengunjungi tempat-tempat wisata dan bersejarah, mesti icip-icip kuliner di sana :)

    ReplyDelete
  5. Walah satenya guedhi-guedhi ya Mbak dagingnya. Kalau di daerah kadang ada yang sate 4 biji tapi isinya 3 daging ditambah 1 gajih putih. Kita makan lemak!

    ReplyDelete
  6. asyik banget Mbak Indah, halan-halan mulu.
    Ayoooo Mbak, kapan mampir Sulawesi juga nih? Kendari Mbak, hehehh :)

    ReplyDelete
  7. Daging domba aromanya beda ya mba lebih menyengat, aku sih lom coba tapi kalo kambing paling doyan

    ReplyDelete
  8. Kapan ke Makasar Mbak Indah, banyak juga loh destinasi wisata. Kulinernya juga lezat-lezat loh

    ReplyDelete
  9. Pernah denger sate klathak, btw ku juga suka sate apalagi kuah kacang, kuah kecap juga enak sih hehehe

    ReplyDelete
  10. Wahh jogjaaaa.. setiap baca postingan jogja kuliner rekomendasinya beda-beda, pengenn nyobain semuanya, apalagi sate duhhhh.. sate klatak apalagi gede2 banget potongan dagingnya yah mbaaa...

    ReplyDelete
  11. What good review about satay klatak bantul jogyakarta. Hope someday I can taste by my own

    ReplyDelete
  12. That's good that you still find time to sneak in local cuisine on your travels. The food is one of the best parts of travel in my opinion :)

    ReplyDelete
  13. Kulinernya memang bikin lapar kalau disana.....

    ReplyDelete
  14. Naaah..saya masih penasaran nih krn belum juga berkesempatan mencicipi Sate Klathak yg legendaris ini.. hiks..

    ReplyDelete
  15. Duh Jogja memang selalu ngangenin..jadi pengen main ke jogja deh...Sy jg blm pernah mencoba Sate Klathak nya jd penasaran deh...

    ReplyDelete
  16. Kalau ke Jogja, saya pengen ah cobain sate klatak. Soalnya saya sekeluarga penggemera daging kambing. Jadi selalu tertarik dengan menu yang ada daging kambing

    ReplyDelete
  17. Sate klathak yang bikin spesial itu karena tusuk yang digunakan dari besi ya. Jadi tengahnya ikut mateng banget gitu, enggak mentah kayak sate kebanyakan itu.

    ReplyDelete
  18. Mouthwatering!
    Sate kambing saya suka, walau jarang jarang sih makannya
    Tapi sate klathak belum pernah nyoba nih

    ReplyDelete
  19. Baru kutahu kalau pas bakar hanya dengan garam saja bumbunya. Kelihatan banget dagingnya besar-besar, ehm....dimakan sama nasi hangat memang paling cocok ya, Mbak.

    ReplyDelete
  20. Pertama kali makan sate klathak pas ke yogya thn 2015
    Udah lama
    Rada ngeri karena tempat sateny yg gak biasa
    Tp ternyata enak hehe

    ReplyDelete
  21. The name is Sate Klathak.
    And i havent eat those satay when i going to Jogja.

    How sad i am.

    ReplyDelete
  22. Ini sate klatak legend banget y mbaa jadi mau coba, kmarin ke Jogja go sempt mampir

    ReplyDelete
  23. no special marinate sauce aja udah terkenal enaknya ya mbak sate klatak. BErkunjung ke daerah di Indonesia memang banyak kuliner khasnya yang harus di eksplor

    ReplyDelete
  24. Bund satenya bikin ngiler, Sate Klatak perlu di coba sepertinya bund ahrus cuss jogja nih tapi nabung dulu

    ReplyDelete
  25. Wah krmn pas ke Yogya blm sempet mampir makan sate klathak. Tapi sempet makan sate di angkringan, mayan enak jg hehe. AKu jg kalau makan sate suka pedas dengan makan potongan cabe :D

    ReplyDelete
  26. Aku kalau ke Yogya selain tongseng kambing paling suka sate Klathak. maklum aku suka banget daging kambing, pernah daging domba disop enak banget

    ReplyDelete
  27. Aku salfok dengan makanan-makanannya. Enak bangeeeet. Kujadi kepengen ke Jogja buat kulineran. :D

    ReplyDelete
  28. sate klatak yang lagend, setiap ke Jogja lupa mulu mau ke sini hehehe padahal khasnya. Tambah ngiler lihat postingan ini Mba Ind.

    ReplyDelete
  29. SO many things to enjoy in Jogjakarta..we went here in 2014, right, ma?

    ReplyDelete
  30. Sumpah ya sate klathak itu impianku banget bisa nyobain huwaaaak. Soalnya pertama kepengin pas liat hanung dan zaskia tiap pulkam ke jogja pasti beli klathak. Selama tinggal di yogya, belum pernah nyobaaaa

    ReplyDelete

Thanks for visiting My Purple World. I am delighted to have you all here :D....
If you like what you read, feel free follow this blog through the button on the right side of the blog and hope you can leave some comments too. Nevertheless, all comments with direct links will be deleted.

Terima kasih sudah mampir ke blog aku ya. Selamat menikmati dan semoga suka. Komentar akan sangat dihargai, tapi link hidup dan spam akan langsung saya hapus ya.

Happy Blogwalking and enjoy 😘