WW: Indian Village of Ahwahnee

Another interesting part of the traditional Indian village of Ahwahnee 
we saw in Yosemite National Park.

the colorful illustration...

the typical tent 

The chief's house... 



the chief...

a very interesting photo indeed

Join us on (almost) Wordless Wednesday



22 comments:

  1. Masih asli peninggalan yang dulu ngga sih mba Indah?

    ReplyDelete
    Replies
    1. Jadi ini semacam rekonstruksi Roos.. Dibangun sesuai asli oleh komunitas asli Indian yang memang tinggal di Yosemite. Aslinya seperti ini namun sekarang mereka sudah tinggal di rumah modern seperti kita

      Delete
  2. Those tents are interesting. Makes me wonder how they withstood the elements.

    ReplyDelete
    Replies
    1. we were wondering about the same thing as well, Theresa

      Delete
  3. hwaa suku indian, jadi keinget buku bacaan hiawata si anak indian akuh mb ^_______^

    ReplyDelete
    Replies
    1. betul Nita...aku juga ingetnya Hiawata pertama kali :)

      Delete
  4. I find the Native American culture to be so interesting. I love it!

    ReplyDelete
  5. Your pictures are awesome. We have a lot of Indian tribes here in New England :)

    ReplyDelete
  6. Such an amazing way to learn about this topic!

    ReplyDelete
  7. Pemandangan dan budaya seperti ini jadi barang langka di zaman modern ini.

    ReplyDelete
    Replies
    1. bener banget..banyak yang sudah menjalani hidup seperti kita aja.tidak lagi sesuai budayanya

      Delete
  8. Love to come to the real home that they're using..

    ReplyDelete
  9. keren banget yah budayanya, mantep deh terasa akaya hidup di jaman purba, sejuk dan tenang

    ReplyDelete

Thanks for visiting My Purple World. I am delighted to have you all here :D....
If you like what you read, feel free follow this blog through the button on the right side of the blog and hope you can leave some comments too. Nevertheless, all comments with direct links will be deleted.

Link hidup dan spam akan langsung saya hapus ya.

Happy Blogwalking and enjoy 😘