United Nations Rose Garden

"Look at the blue sky, smell the roses and enjoy life at its greatest.. "

Who wouldn't love to see the beautiful garden full or roses...

Well, I love roses..

And the UN Headquarters here in NYC has Rose Garden. 
Even from its name you can imagine colorful beds of roses of different kinds.

Taman bunga ini tidak seberapa besar, terletak di belakang Gedung Majelis Umum PBB. Karena letaknya persis di sebelah promenade yang memagari kompleks PBB dan Sungai East di kota New York, tidak heran kalau taman ini menjadi tempat favorit banyak orang, termasuk saya :).



Dan mulai akhir musim semi seperti saat ini, Taman mawar ini mulai berbunga dan cantik sekali...

sudah mulai layuuu karena panaaaas...
Overlooking the East River with Long Island City right across its backyard behind the General Assemby Building, this garden is truly a sanctuary for us who spend most of our time in this international institution negotiations wide range of issues from the International security to the right to food.



Imagine that there are more than 1.500 roses grow beautifully here..
The garden was presented by All-America Rose and has been adorning the UN Building since 1946. Quite a long time ago indeed.



And how I enjoy to read all those panels depicting the names of these hybrid roses..
All that jazz...ring a bell :)?
Names such as Singin' in the rain, Easy does it, All that jazz, Peace, Dreams come true, Moondance, Scentimentalia, and more always sucessfully put smile on my face. 
It has the information about the year it was originally planted as well.

Dreams come true...
Using my smart phone, I try to capture these beautiful shades of flaming red, yellowish white, bright orange, yellow, and in-betweeners :)






I love strolling around here...
just simply going out and having a break amidst the never ending meetings.

Rasanya bisa berlama-lama di sini, kalau tidak ingat masih banyak pertemuan yang harus dihadiri, pekerjaan yang diselesaikan dan hal-hal lainnya. 

cheeeers....

For sure, I will always come back here :). 
Usually in August - September, most of the roses are gone...but spring will always be back, so keep those hopes up.
See you around, United Nations Rose Garden...

it smells wonderfuuuuul...


Do you enjoy strolling around the garden as well? What's your favorite flower(s)?

United Nations Rose Garden

Join us on Skywatch Friday and enjoy more amazing photos from many corners of the world..


22 comments:

  1. Well, I now have a new destination in NYC if I ever get to go there.

    ReplyDelete
  2. Ya ampuunnn indah sekali, Mbak. Kalau aku di sana, aku pun tak ingin cepat-cepat beranjak. Terbayang sudah duduk di situ sambil baca buku, tentu saja dengan udara yang tidak terlalu panas ya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iya mba Zizy... Kadang kalau udah pusing diem aja di sini.. Under the snow...

      Delete
  3. Ohemji! Bagus2 banget mbak.. Aku ga gitu suka bunga, tp liat ini kok cantik banget yah :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iya mba... Qku suka liat mawar dan yang ini cakep tamannyaaaa...

      Delete
  4. i like rose! dan berharap, satu saat kalo bisa sampai disini akan ku..... *mupeng.

    ReplyDelete
  5. Subhanallah bunga mawarnya..bikin aku tergila gila dengan keindahannya :)

    ReplyDelete
  6. Fotomu bisa membuat saya merasakan lembutnya kelopak mawar-mawar itu.

    ReplyDelete
  7. Mawarnya mekar sempurna, jadi kelihatan lebih besar daripada mawar di Indonesia (di kampung saya dink). Kereeeeen banget mbak :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang besaar mbal...makanya aku seneng bangeet..lebih besar dari yang biasa aku lihat..apa karena hasil silangan yaaa...

      Delete
  8. I think I like peach and yellow ones the most. Red is my favorite color, but red ones are so common. I like things you don't see as often.

    ReplyDelete
    Replies
    1. you're right...red is great but sooo common. I was hoping they have the purple one, my favorite color :)

      Delete
  9. They are gorgeous! I bet it smells so heavenly to walk by too!

    ReplyDelete
  10. Yes, pretty pictures, I love this exquisite place with beautiful flowers in the foreground !!

    ReplyDelete

Soooo happy to have you all here :D....
Thanks for visiting my blog and feel free to comment but all direct links will be deleted.

Link hidup akan langsung saya hapus ya.

Enjoy!