Wonderful Wednesday with My Purple Girl, Oh My Heartsie Girls and Friends




Hi everyone..

I would like to say merry Christmas to those we are celebrating it! May the holiday spirit keep us blessed and abundant in this trying time. Stay safe, happy and healthy!

We have just finished getting the report card for the kids and they have been doing well. I am so glad that Bo et Obi can still follow all the lessons smoothly although they haven't had any physical meetings this year. They have been working hard on focusing their studies amidst the challenges they faced during online classes, including time management and self - discipline. We are now talking about starting the class with strict health protocol this January but the school as well as the authorities are still accessing the situation. 

We do have more stringent protocol heading to the Christmas and New Year break, where many people are intending to travel and spend some times on holidays. Now every travelers coming and going to 5 particular provinces, namely Jakarta, West Java, Central Java, East Java and Bali, has to have proof of negative Antigen test or PCR test. It might be expensive but it's a good way of curbing the infection and controlling the pandemic.

Balinese girl painting at the Royal Pita Maha Resort


Anyway, I haven't really thought of what to do during this break. Perhaps we are just going swimming in the apartment (not the open public one) or cooking something special. Well, we'll see. Meanwhile, staying healthy is our priority!

Now, it's time to enjoy our Wonderful Wednesday with My Purple Girl, Oh My Heartsie Girls and Friends. Join us!

Welcome to Wonderful Wednesday Linkup Before Christmas#238 
We are here the first week in December and 4 days until Christmas Eve, are we excited? 
We hope you enjoy the final party before 2021, lots to enjoy!

And since it is Christmas we look forward to seeing your DIY ideas and yummy recipes your fashions ideas and home decor and dont miss my Traditional ⇒Oh My Heartsie Girl in A Holiday Baking Exchange Linkup

We hope you will enjoy your visit and find a post of interest and don't forget our hostesses blogs that they share as well, we would love to have you comment! 

Oh-My-Heartsie-Girls-WW 

❢❢ Would you please share our Party Banner on your blog to help grow the party And Please Feel Free To Pin A Few Features From Original Source Be Notified When Our Parties Start Each Week Add Your Email Unsubscribe Anytime ❢: [...]Wonderful-Wednesday-Hosts.Hostess-Features-


 ♥ Karren Haller // Oh My Heartsie Girl Winter Wonderland Giveaway Ends Dec 31st Twitter | Bloglovin | Facebook | Pinterest | Instagram

Indah Nuria Savitri // My Purple World Lempuyang Temple, Bali - The Gate of Heaven Twitter | Facebook | Pinterest | Instagram

Clearissa Coward // Command Center Christmas 2020 Home Tour Twitter | Instagram | Facebook | Pinterest

Kaycee Mason // My Crafty Zoo Cabbage Roll Casserole Twitter | Instagram | Facebook | Pinterest

Suzan White // Country Crafting Thumb Print Cookies Twitter | Instagram | Facebook | Pinterest

Wonderful-Wednesday-before-Christmas-2020. 

Amy-Creative-Pursuits-Shares-her-Christmas-Tour-throughout-her-home


Feature Chosen by Karren// Oh My Heartsie Girl Amy's Creative Pursuits // Christmas Home Tour Throughout Amy's Home 2020

Lovely-Living-Things-Blog-A-Christmas-Living-Room-from-Lovely-Livings

Feature Chosen by Karren// Oh My Heartsie Girl Lovely Living Things // A Christmas Living Room from Lovely Livings

  Debbie-Dabble-share-her-One-Vintage-and-Victorian-Christmas-Tree-and-Village

Feature Chosen by Karren // Oh My Heartsie Girl Debbie Dabble's Christmas // One Vintage and Victorian Christmas Tree and Village

  Tee-Diddly-Dee-sharing-Frosted-Mason-Jars-for-Christmas

Feature Chosen by Clearissa Coward // Clearissa Coward's Command Center Tee Diddly Dee // Mason Jar Luminary for Christmas

  From-The-House-on-Silverardo-Make-Your-Own-Hot-Cocoa-Bombs

Feature Chosen by Kaycee // My Crafty Zoo The House on Silverado // Make Your Own Hot Cocoa Bombs 

From-Tee-Diddly-Dee-we-have-Christmas-Tree-Meringue-Cookies

Feature Chosen by Suzan C White // Country crafting Drugstore Diva // Christmas Tree Meringue Cookies Oh-My-Heartsie-Girls-Homemade-Goodies-Exchange-Linkup-2020

Join Oh My Heartsie Girl in A Holiday Baking Exchange It is an Oh My Heartsie Girl Tradition for all your recipes Stop by and Linkup This week! Sharing-from-Nancy-C-we-have-a-Peppermint-Pound-Cake-for-Christmas.

Feature Chosen by Indah Nuria // My Purple World Nancy C // Peppermint Pound Cake for Christmas The-Kitchen-is-My-Playground-Cracker-Candy-Recipes.

Feature Chosen by Karren // Oh My Heartsie Girl The Kitchen is My Playground // 10 cracker candy recipes for super tasty versions of this Christmastime classic.

A-Bride-on-a-Budget-Sugar-Swirl-Cookies-Recipe.


Feature Chosen by Karren // Oh My Heartsie Girl A Bride on a Budget // Sugar-Swirl-Cookies-Recipe

Midlife-and-Beyond-Dressing-up-or-down-time-for-a-fashion-boost.

Feature Chosen by Karren // Oh My Heartsie Girl Midlife and Beyond//

Dressing Up or Down – Time for a Fashion Boost

 

Now Before You Get Started and it i not required but in order to be considered for a feature, would you take a moment to Comment and Share its appreciated, All the buttons are here to share. Lets Party!!

You are invited to the Inlinkz link party!

Click here to enter

40 comments:

  1. Happy Holiday mbaa Indah. kayaknya sama sih, ini aku sama anak2 juga stay at home aja paling bbq an sambil movie nite

    ReplyDelete
  2. Mba Indah, itu mural di atas, bagus banget ya, keliatan hidup gitu rasanya, warna warni coraknya juga keceeee, senada dengan outfit Mba Indah :)

    ReplyDelete
  3. terima kasih mba untuk ucapan selamat natalnya :) senangnya memiliki kebersamaan di tengah perbedaan, ga berasa sebentaar lagi kita menutup tahun ya mbak

    ReplyDelete
  4. Iya mbak, selama kelas online di rumah anak-anak dilatih untuk makin disiplin. Belajar dan mengerjakan tugas sekolah tepat waktu, disegerakan tanpa harus menunda. Liburan hari ini kami sekeluarga juga hanya menghabiskan banyak waktu di rumah aja, paling tahun baru sekedar barbeque sekeluarga aja di halaman depan rumah.

    ReplyDelete
  5. Anak-anak baru pada bagi raport dan mulai libur panjang yah mbaaak,
    Kita juga sekeluarga paling liburan rebahan aja di rumah sama gofood-an paling soalnya aku males masak hahaha

    Gak papa yang penting kita bisa menghabiskan waktu bareng keluarga dan sehat semuanya yaaah

    ReplyDelete
  6. I'm blessed I'm still here in 2020. Many things to tell to my future self. And, hello 2021. I hope we'll see good things there.

    ReplyDelete
  7. Hi mba, happy new year and have a blissful holiday, ya.
    This pandemic is killing the mood of holiday, the newest rule of antigen rapid test also bring the crowd of new year celebration down on hill. But let's cheer all the things we've done to survive, right? Stay healthy.

    ReplyDelete
  8. Kangen banget deh berenang. Sejak pandemi gak pernah berenang. Kalau ada private pool enak kali, ya :D

    ReplyDelete
  9. Liburan NAtal dan Tahun Baru udah tibaa, selamat merayakannya yaa. Beneran nih 6 daerah yang mewajibkan Rapid Antigen dan Swab PCR semoga mengurangi penularan kopit ya Maak. Semoga yang mau liburan juga tetep jujur mematuhi prokes yang ada. Happy holiday !!

    ReplyDelete
  10. Terima kasih ucapannya Mbak Indah :)
    Anyway, saya jg belum tahu apa yang akan dilakukan selama libur Natal & Tahun baru ini..mungkin masak-masakan ya sama anak hehehe

    ReplyDelete
  11. Yeayyy, congratss untuk anak2 yg berhasil menggapai value dan nilai bagus di sekolah ya Mbaa
    Semogaaa anak2 tetap bisa menjalani hari2 dgn menyenangkan
    walopun corona masih bergentayangan di mana2

    ReplyDelete
  12. We decided to have our kids go fully remote next semester. I think school is so important. People in the US, maybe the world are not careful enough. It’s hard!

    Have a good break.

    ReplyDelete
  13. Terima kasih mba Indah untuk ucapan Natalnya, iya nih pandeminya makin nyeremin, sebaiknya gak bepergian keluar kota dulu lah karena jadi ekstra cost harus tes rapid antigen

    ReplyDelete
  14. tetap menyenangkan dan ngga bosan tapi tetap aman dan nyaman juga ya kak :)

    ReplyDelete
  15. Wah beda banget ya dekorasinya seperti pada umumnya. Baru liat yang kayak gitu. Hihi

    ReplyDelete
  16. Halo mba Indah. Sepakat deh kalau kesehatan juga adalah segalanya. Tetap sehat dan kuat ya mba. Happy as always :)

    ReplyDelete
  17. Selamat menikmati hari libur, kak Indah.
    Semoga sehat sehat selalu dan menjadikan kita semua tetap disiplin menerapkan 3M.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Senangnya kalau anak-anak uda pada gede yaa, kak..
      Bisa diajak kerjasama dan bepergian begini adalah momen yang pas buat meningkatkan bonding.

      Happy Holiday.

      Delete
  18. Liburan kali ini agak berbeda, ya. Ada protokol kesehatan yang harus dipatuhi. Nggak bisa bebas jalan-jalan sesukanya pun. Tapi, tetap bisa dinikmati apa adanya. Semoga sehat selalu, ya, Mbak.

    ReplyDelete
  19. Liburan ini kayaknya di rumah aja mam, lebih aman dan nyaman. Udah terlalu banyak nih para pemudik yang masuk ke berbagai provinsi di Jawa. Ngeri nih, semoga aja nggak jadi klaster baru.

    ReplyDelete
  20. Natal tahun ini kyknya sepi ya, gak seheboh tahun lalu. Tapi mungkin juga buat perenungan semua untuk lbh mendekat kepada Tuhan dan berdoa dengan tulus agar selalu sehat dan selamat semua

    ReplyDelete
  21. Desember selalu istimewa ya kak Insav. Aku seneng banget tahun ini sudah terlalui dengan cukup baik. jaga kesehatan selalu Kak.

    ReplyDelete
  22. Lukisan gadis balinya keren Mama Bo. Memang bagus2 ya lukisan Bali, banyak peminatnya loh, ada yang pergi ke Bali khusus untuk beli lukisan aja. Duh jadi kangen Bali, tapi kami masih khawatir pergi ke sana saat pandemi sekarang ini :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aku pun kangen banget bisa ke Bali lagi mba, penginnya ngajak keluarga. Eeh malah sekarang kondisi sedang kayak gini ya.

      Delete
  23. Selamat liburan ya mbak, sehat dan bahagia selalu, ga berasa tau2 tahun baru ya mbak hehee

    ReplyDelete
  24. Heran ya, sebenarnya demi kesehatan diri, keluarga serta masyarakat kenapa mereka TIDAK BISA DAN TIDAK MAU mengalahkan keinginan utk merayakan Natal dan Tahun Baru di rmh saja berdama keluarga tercinta. Tidak perlu bereforia seduka hati. Ini mengingat suasana Covid 19 memperlihatkan peningkatan. Merayaka di rmh bukankah lbh aman, tenang dan syahdu. Namun ternyata sulit sekali dikendalikan sehingga timbul KLASTER2 baru dan peningkatan yg terpapar. Semoga di awal tahun 2021 keadaan akan membaik.

    ReplyDelete
  25. selamat liburaaann buat semuanyaaaa
    semoga tetep sehaaatt sentosa ya
    walopun keadaan masih kaya gini, kita semua HARUS bahagiaaa, supaya imunitas makin kuat!

    ReplyDelete
  26. Aku merasa ide memasak bareng keluarga itu adalah pilihan terbaik

    ReplyDelete
  27. I really like the idea of going swimming in the apartment (not the open public one) and cooking something special :). But, too bad, even it looks fun, I am still not able to swim or cook. My 2021 resolution is to be able to swim and cook well.

    ReplyDelete
  28. Yup, aku juga iyes sama syarat dr pemerintah kalau ada yang ingin traveling ke Bali misalnya dengan menunjukkan hasil negatif tes antigen. Demi semuanya tetap sehat mari saling menjaga.

    ReplyDelete
  29. Keren banget mbak lihat koleksi foto2nya...ingat liburan kali ini suka sedih, tidak berani mudik karena virus covid-19 masih tinggi kasusnya. Cuma bisa mencari kegiatan supaya tidak bikin gabut atau stress selama di rumah. Selamat berlibur bareng keluarga tercinta ya mbak.

    ReplyDelete
  30. kalau bisa staycation dan ada kolam renang yy ga buat publik aku juga pengen banget renang sama anak2, brarti udah setahun ga berenang karena wabah ini gusti 😂

    ReplyDelete
  31. Happy holiday, Tetap jaga kesehatan dan patuhi protokol kesehatan selama liburan :)

    ReplyDelete
  32. Wah iya liburan zaman pandemi memang lebih mahal karena harus ada test rapid antigent segala tapi demi keamanan memang harus dan penting ya...

    ReplyDelete
  33. liburan kali ini bener-bener stay di rumah aja, makan banyak, masak banyak di rumah kak

    ReplyDelete
  34. happy holiday mba. btw aku salfok deh sama mural di featured image mba. keren banget! terus pesannya juga dalem. stay safe ya mba

    ReplyDelete
  35. Selamat liburan Mbak Indah. Liburan gini saya paling di rumah aja mbak. Mau jalan lagi gak nafsu. Ke Mall juga paling begituan aja.

    Andai punya kolam renang pribadi, bisa mainan di kolam aja seharian hehe.. Belum berani renang di tempat umum

    ReplyDelete
  36. hihi iya ya, Alhamdulillah anak2 bisa finish okay juga dengan sistem PJJ gini. happy holiday. keep save and enjoy family time ^^

    ReplyDelete
  37. Aku pingin banget mudik ke jogja pakai prokes mba. Tapi belum berani. Maklum anak masih kecil2 dan ortu sudah sepuh di jogja. Benar2 berharap th 2021 vaksin nya udah bisa dipakai dan efektif

    ReplyDelete
  38. Selalu menantikan cerita perjalanan dari blog mba Indah. Ternyata gitu ya perjalanan selama masa pandemi

    ReplyDelete

Thanks for visiting My Purple World. I am delighted to have you all here :D....
If you like what you read, feel free follow this blog through the button on the right side of the blog and hope you can leave some comments too. Nevertheless, all comments with direct links will be deleted.

Terima kasih sudah mampir ke blog aku ya. Selamat menikmati dan semoga suka. Komentar akan sangat dihargai, tapi link hidup dan spam akan langsung saya hapus ya.

Happy Blogwalking and enjoy 😘