Wonderful Wednesday with My Purple World, Oh My Heartsie Girls, and Friends

Hi everyone.

I know many  us have seen staggering numbers of victims of COVID 19 and frankly, I have to say it's depressing. Let alone the horrifying impacts of the spread of the virus..not only on the economic sector, but almost in everything. 

I went out to get my medicine and I saw lines of taxis, online ojek or motorcycle taxi, bajaj (another traditional transportation mode id Indonesia) and more, waiting for customers which are almost non-existence. It's so sad to think how they will cope with day-to-day life if they have no income :(. I imagine their wives, kids, parents, family at home waiting for them and they just can't bring enough money. This virus has horribly effected each and everyone of us and it is not that easy at all. 

I believe, in this time of crisis ,we have to stand hand-in-hand and help one another to cope with this virus. We have so many great initiatives here and there to help those who need the most, like our doctors and medical staff, those depending their lives on daily income, and more. I sincerely hope we can work together during this hard time. So many heartbreaking stories but this too shall pass.

Let's fight COVID 19, Jakarta!


So now we are ready for you to share your blog with us, Linky Parties & Giveaways are all welcome! We hope you will visit our hostess's features and leave comments! We appreciate your visit today, let us know in comments if you are following us so we can follow you back!

Oh-My-Heartsie-Girls-WW

❢❢ Our Party Banner is here if you would like to share » Link « !! If you missed last week you can see them here» Last Week Features ❢:❢ And Please Feel Free To Pin A Few Features From Original Source Be Notified When Our Parties Start Each Week Add Your Email Unsubscribe Anytime ❢: [...]

Wonderful-Wednesday-Hosts


Indah Nuria Savitri // My Purple World Spring Time In Japan Twitter | Facebook | Pinterest | Instagram 

Clearissa Coward // Command Center How To Build A Dining Table Tablescape Twitter | Instagram | Facebook | Pinterest 


Suzan White // Country Crafting How to make bee skep Twitter | Instagram | Facebook | Pinterest 


Best Picks from last weeks party
Debbie-Dabble-Dining-Rom-Easter-Buffet

Feature Chosen by Karren // Oh My Heartsie Girl Debbie Dabble // Dining Rom Easter Buffet Fresh-Vintage-By-Lisa-Springform-Pan-Planter.

Feature Chosen by Suzan White // Country Crafting Fresh Vintage By Lisa // Springform Pan Planter Across-the-Blvd-Dollre-Store-Ester-Bunny-Craft-in-a-Terra-Cotta-Post

Feature Chosen by Kasey // My Crafty Zoo Across the Blvd // Dollar Store Easter Bunny Craft in a Terra Cotta Pot  The-Painted-Apron-Box-Lemon-Sunshine-Cake-3-Ways.

Feature Chosen by Karren // Oh My HeartsieGirl The Painted Apron // Box Lemon Sunshine Cake 3 Ways Kiappi-at-Home-Easy-Pineapple-Upside-Cake

Feature Chosen by Karren // Oh My Heartsie Girl Kippia at Home Easy Pineapple Upside CakeChas-Crazy-Creations-Make-your-oen-bunny-craft-Easter-decorations

Feature Chosen by Karren // Oh My Heartsie Girl Chas Crazy Creations // Make your own bunny craft Easter Decorations Drug-Store-Diva-DIY-Chocolate-Bar-Craft.

Feature Chosen by Karren // Oh My Heartsie Girl Drug Store Diva // DIY Chocolate Bar Craft
But Now Lets Party...
You are invited to the Inlinkz link party!
Click here to enter

22 comments:

  1. You have many fine goodies here to look at. Ahhhhh Something cool to do today. I've been searching for things to do to keep me busy for while & it looks like I found it. Thank you so much for sharing. I think I'll try making a pinapple upside down cake. My husband loves that, but for now my new friend stay healthy and STAY HOME! hugs

    ReplyDelete
  2. No matter if we have contracted the virus or not, we surely are all affected by it. It makes me sad to think of so many people struggling right now. Yes, this too shall pass, but I really hope it passes as quickly as possible!

    ReplyDelete
  3. Ini krisis yg luar biasa berat ya Mba.
    Dan kita ga tau kapan akan berakhirnya
    Semogaaa pandemi corona segera berlalu ya

    ReplyDelete
  4. Tahun 2020 ini menjadi tahun yang sangat berat untuk dunia ya mbak. Semoga tahun ini bisa kita lewati bersama dengan bergandengan tangan untuk membantu yang membutuhkan :)
    Semoga kondisi juga cepat berlalu :)

    ReplyDelete
  5. Semoga semua akan berakhir dgn indah. Dan virus c19 lekas minggatlah dr dunia ini! Amin

    ReplyDelete
  6. Semoga semua akan berakhir dgn indah. Dan virus c19 lekas minggatlah dr dunia ini! Amin

    ReplyDelete
  7. semoga kondisi ini segera ber akhir ya mbak, dan semoga kita semua selalu diberi kesehatan dan keselamatna

    ReplyDelete
  8. Semoga semua cepet berlalu yah kak. Semoga kita makin sadar dan makin mengingt sang pencipta. Aemoga dunia ini tetap menjadi salah satu tempat yangluar biasa untuk kita semua

    ReplyDelete
  9. Pandemi covid-19 ini memang membuat banyak hal jadi berubah. Semoga pandemi ini cepat berakhir dan kita bisa beraktifitas normal seperti dulu lagi.

    ReplyDelete
  10. semoga pandemi ini cepat berakhir ya mbak, saya nggak kuat masak terus sehari 2 kali hahaha kehabisan ide lama2 :(

    ReplyDelete
  11. Dengan wabah corona ini makin buat kita sadar untuk selalu menjaga kesehatan, semoga berakhir, kangen leluasa beraktivitas diluar sanaa.

    ReplyDelete
  12. Dengan pandemi Corona ini seakan dunia meminta untuk rehat sejenak dari jumudnya aktivitas dan mengisi hari dengan berkumpul bersama keluarga jadi lebih bermakna dan banyak hal yang bisa dilakukan. Family time terutama.

    ReplyDelete
  13. Saya merasa sedih banget lho dengan semua ini. Tapi kita tetap harus optimis ya. Yakin kalau pandemi ini akan segera berakhir kalau semua dapat bekerja sama dalam menanggulangi wabah

    ReplyDelete
  14. Yuk mari kita lawan Covid 19 Bersama-sama. dengan cara apa pun yang kita bias. Sekalipun itu dianggap kecil dari mulai pake masker, berdiam diri di rumah, menjaga kesehatan, dll. Semoga wabah Covid 19 ini segera berlalu :)

    ReplyDelete
  15. aminnn, ngga tau apa maksud dengan ujian yang datang ini tapi aku percaya selalu ada hikmah dibalik semuanya, dan menjadi pelajaran untuk kita yang diberi keselamatan.

    ReplyDelete
  16. Setuju sama mba Desri.

    Yang menguatkan aku hanya satu janji Allah SWT, "Dalam kesulitan selalu ada kemudahan bersamanya".

    ... meski aku belum mengetahui, tapi aku yakin, karena Allah SWT tak pernah berdusta!

    Mungkin kita harus terus mencari dan mencari...
    Saling menguatkan, saling menginspirasi
    Semoga pandemik ini segera menepi
    Aamiin Ya Rohman, Ya Rohim

    ReplyDelete
  17. Iya ini ujian berat dan kelak memang akan jauh lebih berat kalau menurut hadist sih..karena dunia sudah semakin tua dan menuju akhirnya.. Sekarang aja satu persatu cirinya sudah muncul nih.. Seperti banyak gempa dimana - mana. Semoga kita bisa menghadapinya dengan semakin mendekatkan diri dengan Yang Maha Kuasa :)

    ReplyDelete
  18. Selamat pagi Mba Indah, langit masih secerah mentari ya Pagi ini
    Sehat selalu sekeluarga ya Mba.
    Ujian kita semua ini, semoga kita semakin diberikan kesabaran dan selalu dekat kepadaNya

    ReplyDelete
  19. Kalau di Bandung, tempat yang dikasih kawat berduri kayak gitu adalah di Mall Paris van Java.
    Let's fight Covid-19 together!

    ReplyDelete
  20. Bener banget, dalam situasi seperti ini harusnya saling bahu membahu tolong menolong, ah semoga aja cepat berlalu ini

    ReplyDelete
  21. Iya, yang paling terkena dampak ekonomi adalah mereka yang punya pendapatan harian, dimana saat masa tanggap corona ini harus dirumahkan. Kesian ya keluarganya jadi bingung kudu makan dengan uang dari mana. Sedihnyaaa....

    ReplyDelete
  22. Selalu berdoa agar Indonesia semakin baik dan wabah ini berlalu ya mbak. Karena memang banyak hal yang harus dikerjakan khususnya untuk teman-teman yang harus keluar mengais rezeki.

    ReplyDelete

Thanks for visiting My Purple World. I am delighted to have you all here :D....
If you like what you read, feel free follow this blog through the button on the right side of the blog and hope you can leave some comments too. Nevertheless, all comments with direct links will be deleted.

Terima kasih sudah mampir ke blog aku ya. Selamat menikmati dan semoga suka. Komentar akan sangat dihargai, tapi link hidup dan spam akan langsung saya hapus ya.

Happy Blogwalking and enjoy 😘