Breathtaking View of Mount Fuji


Don't you love this view? Mount Fuji from Kawaguchiko
What do you have in mind when you hear the word Japan?

Ramen and sushi? Doraemon, Manga comics? or Mount Fuji?
For me, it's all of them.
But for sure, I have Mount Fuji on top of my list since this mountain is super famous and I remember my days at my elementary school when we learn about geography.
Whenever we talked about Japan, Mount Fuji would be directly associated to this fascinating country.



Therefore, I have been intending to visit this beautiful spot since the first time I came to Japan. Finally, at my 5th visit, I managed to come to this famous spot.
I got the change to see the breathtaking view of Mount Fuji!
Alhamdulillah.

There are many ways to visit this place for a tourist like me, including by taking buses and trains as well as taking the tour packages abundantly offered at the airport as well as tourist spots.

But I was so lucky as I have friends living in Tokyo and they were kindly taking me to Mount Fuji and the surrounding areas. My huge thanks to dearest Hadi Tjahjono and Nita Tjahjono, my batch - mates who are assigned in Tokyo now, and Mba Ragil, my new friend who accompanied us in this trip.

It was so much fun with you, ladies, and I'm forever grateful.

The plan that we had was visiting Sato - Nenba, the traditional village near Fuji Mountain, and Lake Kwaguchi, or Kawagichiko.
Sounds great, right?
It was proved to be a wonderful plan and the universe also conspired, as the weather at that day was sunny and beautiful!
Lucky us.

Sato Nenba, Japan
Sato-Nenba, the traditional village near Mt. Fuji
It took around 2.5 hours drive from Tokyo to Sato-Nenba and as soon as we arrived there we took pictures here and there and went up to Kimono rent shop.
Sato-Nenba is a traditional village where you can see, enjoy and experience the Japanese way of living. There are Japanese traditional houses, tea house, traditional drawing corner and of course, the Kimono and Yukata rental.


Yup, that's the main attraction that we planned to do that day as one of my dreams were wearing purple kimono with Mount Fuji in the background.

Welcome to Sato-Nenba

But as soon as we arrived, before hiking up to the hill, the view of Mount Fuji is breathtaking!
At the bottom of the hill, there are some fruits and flowers beds which beautifully bloom as well.




And we managed to wear our favourite kimono and took tons of pictures as well!
As you know, I chose the purple one with sky blue combination and golden obi.
The pattern is Japanese fans.
I love my kimono so much and we managed to wear the traditional sandals.


Cheers from me and mini me


The, after enjoying our halal lunch (yes, they do have restaurant serving halal beef curry rice and vegetarian ramen there) and Dzhuhur break in the praying area which has been prepare as well here, we headed to Lake Kawaguchi.



It was another 45-minute drive from Sato-Nenba and along the way the view was super breathtaking!



So I guess, before I get back to more details of my trip, I'd better share the photos I took with my phone.

For sure, this amazing view is so gorgeous and we just couldn't help taking pictures non-stop. Every corner is so beautiful.
Here are the proof of how wonderful this place is!





So, will you visit Mount Fuji and the surroundings?
I highly recommend it!

Happy traveling!




45 comments:

  1. Yg langsung terlintas di kepala kalo denger Jepang ya... Kalo aku ya Gunung Fuji, Sushi Roll, Kimono, dan Saljuuuu

    ReplyDelete
  2. Senangnya bisa berada di sana.
    Aku kapan ya? Korea aja belum haha...

    ReplyDelete
  3. teteeuuup ya Mbak, pilihan kimononya yang unyu-unyuuu, purple lovers gitu yaak :D

    huaaaa pengen ke Jepang juga dooong.
    ini gak ketemu Doraemon sekalian, Mbak? :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. iyaaa bener..tetep unguuu selalu hehehe. Btw Doraemon is on the next agenda..ngga boleh foto di museum ini hehehe

      Delete
  4. Wuah cantik banget pemandangan gunung Fuji nya, untung pas cuacanya cerah ya Mama Bo. Dan ituuuu, ngeliat foto Sato-Nenba kok jadi keinget film Oshin ya hehehe :D

    ReplyDelete
  5. Pertama-tama yang terlintas di benak sih bunga sakuranya dooonk...kimono dan semua pemandangan yg bersalju...indahnya dan keren.

    ReplyDelete
    Replies
    1. itu sakura memang uddar kondang bangeeet ya Bunda

      Delete
  6. Gunung fuji langsung inget sama doraemon nih mbaa... Pakai kimono tambah cantikk 😍

    ReplyDelete
  7. Ngambil foto pakai hape aja hasilnya cantiiik bangeeet. Tanamannya warnanya ngejreng gitu ihh

    ReplyDelete
  8. Jangan minta aku pilih ramen atau sushi mbak, aku biasanya makan keduanya seklaigus kl pesen makanan di resto Jepang :-D

    ReplyDelete
  9. Jepang tuh identik dengan banyak hal dan semuanya cakep cakep. Mulai dari gunungnya, doramen, ramen, dan lain lain. Pengen ke Jepang mbaaaa

    ReplyDelete
  10. Modern dna tradisional setiap kali saya mengingat Jepang. Negara ini termasuk negara modern. Banyak produk teknologi berkualitas dari negeri ini. Tetapi, di sisi lain budaya tradisionalnya sepertinya masih kuat juga

    ReplyDelete
  11. WOW that is a pretty spot! I love how the mountain seems to have the same color at the bottom as the water does. It's like one becomes the other.

    ReplyDelete
  12. Spot fotonya, Maa Syaa Allah, bagus banget, Mbak. Yang dipost Mbak Indah di IG (Mbak Indah berdiri dengan background Gunung Fuji, ulalala).

    Kimono yg dipake Mbak Indah juga kece abis. Perpaduan warnanya cantik banget.

    ReplyDelete
  13. Wah aku suka deh sama postingannya Mbak Indah.. Selalu menakjubkan. Btw mbak, bagaimana rasanya menggunakan sandal tradisional Jepang yang mirip sandal swallow made in Indonesia? apakah rasanya sama?

    ReplyDelete
  14. Sama dengan mba Rani.
    Setiap postingan mba Indah, serasa ikut jalan-jalan di sampingnya ya.
    Apalagi foto-foto yang diambil ciamik dan cantik!

    ReplyDelete
  15. Suka banget sama spot-spot fotonya apalagi yang gunung Fuji duhhh pengen kesana,, doakan aku ya kak semoga bisa kesana secepatnya.

    ReplyDelete
  16. Kalau ditanya tentang Jepang, yang pertama kali saya ingat, bunga sakuranya dan gempa. hihihi...
    Tapi kalau lihat dari foto-foto Mbak Indah, jika saya ditanya lagi, saya akan jawab Gunung Fuji. Banyak juga tempat dengan pemandangannya yang indah sekali ya...

    ReplyDelete
  17. TahuGunung Puji dai komik manga dan dorama Jepang, keren banget mba Indah bisa langsung melihat kecantikan Gunung Puji, pemandangannya indah ya

    ReplyDelete
  18. Ah ini tempat idamanku bgt bisa berlibur kesini....

    ReplyDelete
  19. MasyaAllah Jepang. Kapan ya bisa main ke sana.
    Kemarin sepupu baru balik dari jepang, dibawain sumpit dan mangkok khas sana
    AKu kalo ingat Jepang ingat Doraemon hehehehe

    ReplyDelete
  20. Haduuh impian banget bisa ke Jepang dan melihat gunung fuji. Good job, Mbak Indah.

    ReplyDelete
  21. Saking sukanya sama Jepang, aku sampe nulis negara ini di bawah Mekkah, di wishlist tempat di luar negeri yang ingin aku kunjungi Mba :'). Doakan terkabul ya.

    ReplyDelete
  22. Kalo saya denger kata Jepang langsung kepikiran sakura dan kimono hehe... Banyak sebenernya hal lain yang identik dengan Jepang ya.

    ReplyDelete
  23. It is so majestic. The view is just dreamy. I would love to visit Mount Fuji some day. We were supposed to go next summer, but my daughter is extending her studies by a few months at college, so we have to adjust our plans to something close to home this year :( I will admire your pics in the meantime ♥

    ReplyDelete
  24. Alhamdulillah ya mbak akhirnya kesampaian lihat gunung Fuji, semoga aku menyusul bisa lihat juga :)

    ReplyDelete
  25. Subhanallah... Keren banget pemandangannya ya mbak... Dan tanaman apa itu yg ungu2? *mataungunen..as always hehe...
    TFS mba..semoga bisa ke sana juga suatu saat nanti. Aamiin ..

    ReplyDelete
    Replies
    1. iyaaa hides unguuuu ya Mba..aku juga lupa tanya itu tanaman apa yang ada di sana euuuy

      Delete
  26. Ya Allah, keren banget pemandangannya, Mba.
    Natap gunung fuji dari dekat, pasti bahagia banget rasanya yaa, Mba :)

    saya kapan bisa natap gunung fuji secara langsung seperti Mba Indah yaa?

    ReplyDelete
    Replies
    1. aku morass damaiiii dan bersyukur bangeeet mba

      Delete
  27. Yes, it's really breathtaking. OMG, kapan yaaa aku bisa ke sana juga, Mam ;)

    ReplyDelete
  28. Everytime i hear the name of this country, i feel so amazing.

    Not only the beautiful of scenery but also the effort of their people.

    Maybe,
    When i wanna change my bad habit...i must change my culture first.

    Hiihii...
    Love the beauty of Fuji-san.

    ReplyDelete
    Replies
    1. indeed mba... the Japanese are famous for being so discipline. We can do that as well!

      Delete
  29. Sukaaa banget pemandangannya hijau asri, apalagi gunung fujinya. Kalau ada disana bisa pepotoan terus deh aku hehe

    ReplyDelete
    Replies
    1. samaaa mba..aku pun fotooo terus jadinyaaa hehehehe

      Delete
  30. Yes, I dooooooo! Ya Allah indah sekaliiiiiii :))) Mudah2an suatu hari bisa ngunjungin Jepang sama anak2 nanti. Aamiin.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Iyaaa Istiii..semoga bisa rame-rameee ke sini yaaa

      Delete
  31. Jepang itu identik dengan gunung Fuji, Conan, bersih dan tertib hahahahaha. Insya Allah suatu hari main ke Jepang

    ReplyDelete
    Replies
    1. Aamiiin YRA mba..memang nyenengin bangeeet main ke sini mbaaa

      Delete
  32. indahnya, kedua anakku semua suak dg apa saja yg berhubungan dg jepang, mulai dr anime, cosplay , mangganya dll

    ReplyDelete
    Replies
    1. Bener mba..Jepang memang banyak disukaaa ya

      Delete
  33. Aku masih menyimpan mimpi untuk berkunjung ke negara ini. Kapan yaaa....

    ReplyDelete

Soooo happy to have you all here :D....
Thanks for visiting my blog and feel free to comment but all direct links will be deleted.

Link hidup akan langsung saya hapus ya.

Enjoy!