5 Beauty Brands That Have Absolutely Awesome Packaging

5 Beauty Brands That Have Absolutely Awesome Packaging



Modern consumers aren't just in the market for a high-quality product; they're shopping for an experience. Brands can use this behavior as an opportunity to make an impact and spark word-of-mouth marketing and eye-catching user-generated content.


In particular, beauty brands should be investing in beautiful packaging that sparks a connection with their customers. Here are five beauty brands that are succeeding in creating awesome packaging.


Senteurs D'Orient


Senteurs D'Orient is a luxury beauty brand that focuses primarily on handcrafted soaps and bath products. Their products are elegant and beautiful to behold, with offerings ranging from body oils to hand soap. Senteurs D'Orient does their products justice with packaging that suits the overarching brand theme: luxuriousness.


Depending on your purchase, you may receive your handcrafted soap presented to you like a box of expensive chocolates. They also come in simple-yet-tasteful mesh drawstring bags like those created by Deepking. The colors are muted and subtle, giving an earthy, organic feel that flawlessly ties the subtle nuances of the brand together.  


Herbivore Botanicals


There is elegance in minimalism and simplicity. Herbivore Botanicals lets the product colors and offerings speak for themselves by offering clear, apothecary-inspired jars with minimal labeling. The crisp lines and white labels with an unassuming typeface invoke a sense of cleanliness and scientific exploration. These packaging choices convey to customers that not only are the products within scientifically valid and effective, but free of harmful additives. 


Herbivore Botanicals has done a fantastic job of tying their packaging into their overall branding. Their Instagram boasts the same brightness as the packaging and shows that these are products meant to be displayed rather than hidden in a medicine cabinet.



Heart and Honey


Heart and Honey is a subscription box service that takes a holistic approach to beauty and intimacy. Each box is a limited edition offering and offers a combination of beauty products and toys. While the packaging is wildly different from one month to the next, each offers an incredibly artistic design worth purchasing for the packaging alone. 


What sets Heart and Honey apart is that their versatility in branding is their consistency. These are packages that customers will want to reuse for storage and gifts rather than recycling them after the products have been removed.


Løre Originals


Løre Originals is a luxury vegan haircare brand that promotes sustainability with a line of unisex products. Their stunning packaging uses black marble as a tie between their muted color scheme and sense of luxury and refinement. The packaging is a core part of their brand messaging, which conveys that you can still pamper yourself while caring for the earth.


All Løre Originals products arrive in a black marble sleeve-style box with gold trim or a similarly branded cloth drawstring pouch. Like many modern beauty brands, Løre Originals has effectively created packaging that consumers want to show off, generating brand recognition and word-of-mouth marketing.


FitFabFun


FitFabFun was one of the industry leaders and innovators in the subscription box movement. Their packaging helped ignite the unboxing trend and made brands rethink how they view their packaging as a part of the user experience. 


FitFabFun's packaging varies to fit the season but always follows a similar design and color scheme. The unboxing experience is a core part of the brand's marketing efforts, as FitFabFun capitalizes on affiliate and influencer marketing. The boxes all offer a combination of beauty and self-care products, as well as fashion accessories and seasonal goodies. Their unboxing videos get tens of thousands of views every month.


Modern brands have to take a holistic approach when trying to spark a connection with customers. Creating awesome packaging is an effective way for beauty brands to take their business to new levels of notoriety.  


36 comments:

  1. aku kangen beauty box subscription mba, dulu beberapa tahun yang lalu sempat ada lola box, lalu vanity troove, trus mendadak semua bangkrut hiks

    ReplyDelete
  2. karena memang ngga cuma kualitas produk, kemasan pun sangat menjamin apakah akan dilirik konsumen atau ngga ya kak.

    ReplyDelete
  3. suka ya sama kemasannya mbak, kecil-kecil imut dikemas cantik-cantik, duh siapa coba yang gak bakalan beli, pengennya dikekepin terus ga dipake karena kemasannya lucu.

    ReplyDelete
  4. Brand luar itu rata² mikirin banget sampai packaging segala krn itu bentuk dari bagian branding. Tdk hanya sekedar quality semata yg diperhatikan

    ReplyDelete
  5. Setuju nih, dgn packaging yg cantik bisa jd salah satu poin plus. Krna aku pun pecinta packaging yg cantik ,yg rela beli beauty produk krna kemasannya hehe

    ReplyDelete
  6. Aku termasuk orang yang kadang membeli produk melihat dari kemasannya loh, apalagi untuk produk beauty yang belum pernah ku coba. Pokoknya kalau designnya cantik dan menarik aku pasti beli deh.

    ReplyDelete
  7. Ini brand2 dari AS sana ya kak? Kayaknya masih asing banget di sini.

    ReplyDelete
  8. Jadi inget zaman mau nikah niih...
    Cari semua produk kecantikan berdasarkan packange dan boxnya.

    ReplyDelete
    Replies
    1. nah iya aku pun sama, cari seserahan untuk produk beauty kudu yang cakep packagingnya.

      Delete
    2. Terus pas produknya uda abis, kotak sama botolnya masih dipake.
      Heuu~
      Kenangan manis banget...

      Delete
  9. Langsung jatuh cinta liat kemasannya mba, keren imut lucu menggemaskan. Nggak tega dibukanya hahaha. Emang ya tampilan yang paling menentukan yang utama.

    ReplyDelete
  10. Aku belum pernah pakai produk yang Mbak sebut. Tapi kalau beli produk kecantikan, lebih milih yang kemasan kecil dulu. Namanya coba kan. Kalau sudah cocok, baru deh milih yang agak besar

    ReplyDelete
  11. aku baru kali ini mendengar nama-nama brand tersebut. tapi emang sih, wanita biasanya suka melihat sesuatu dari packagingnya :)

    ReplyDelete
  12. Ya ampooonn, unyu gemesshh banget
    Kapan2 bisa lho, dijadiin undian untuk peserta BW di Fun Blogwalking :D

    ReplyDelete
  13. Pakcaging emang penting sih, beberapa kali aku beli produk karena kemasannya yang lucu hehehe.

    ReplyDelete
  14. dari semua beauty brands yang mba sebutkan aku baru tau semua, dan belum cobain, ini brand asli dari US atau gimana mba?

    ReplyDelete
  15. I like the idea of Senteurs D'Orient makes the packaging like a box of chocolate. I browse about this brand and find it soooo cute :)

    ReplyDelete
  16. Brands yang ada di sini apa produknya dijual di Indonesia juga, Mbak? Packaging cantik atau unik emang jadi salah satu daya tarik produk kecantikan.

    ReplyDelete
  17. Saya termasuk yang mudah beli suatu produk berdasarkan packaging. Semacam cinta pada pandangan pertama hehehe. Makanya buat saya memang penting banget packaging yang menarik

    ReplyDelete
  18. Yes, it's true..Modern consumers aren't just in the market for a high-quality product, coz they're shopping for an experience, including awesome packaging.
    So, custom packaging for e-commerce business is a good idea now.

    ReplyDelete
  19. Aku ga kenal semua brandnya hahaah jadi berasa kudet pisan :p packaging emang jadi salah satu alasan untuk ketertarikan beli atau ga ya mba

    ReplyDelete
  20. Good packaging is a must. Sometimes I feel like it's as important as the product itself!

    ReplyDelete
  21. Selain produk yang bagus, packaging juga penting ya. Biar tampil lebih menarik gitu.

    Btw, aku gak kenal sama produk kecantikan itu semua. Secara aku jarang make up an, tapi aku penasaran sama produk-produk itu. Kemasannya itu bikin tambah ciamik aja. 😍

    ReplyDelete
  22. packaging itu salah satu yang bikin repeat order, lho
    emang mihil yaak bungkus daripada isinya, hahaha
    seperti ketika aku jualan leather craft. Bungkusnya aja 25ribu sendiri.

    ReplyDelete
  23. hmmm, i ever get beauty box in many stuff what cute and full colour. Much women fall in love soon if look it. Women like a
    beautiful. and then the box still i keep. because is cool

    ReplyDelete
  24. Nampak asing ini semua brand produknya. Tapi bagus semua packagingnya. Memang packaging bagus itu kan point utama karena pasti yang dilihat penampilan luarnya dulu yaa.

    ReplyDelete
  25. Biasanya memang jatih cinta awlanya sama packagingnya ya mba. Diantara merk2 diatas aku belum pernah coba semua... Hikss malu beut deh kemana Aja ya

    ReplyDelete
  26. Saya juga termasuk yang lihat packaging produk sebelum membelinya, Mbak. Kalau kemasannya bagus atau unik, saya suka tertarik untuk membelinya

    ReplyDelete
  27. Kepoin produkproduknya ah. Saya banget ini soalnya, lihat suatu produk dari packagingnya. Hahaha. Gimanaaa gitu rasanya kalau udah lihat kemasan yang bagus.

    ReplyDelete
  28. Mungkinlah itulah sebabnya brand-brand besar sangat memperhatikan packaging produknya, karena orang bisa tertarik pada pandangan pertama.

    ReplyDelete
  29. Pantesan ya banyak yang main perfect dulu pada sampul, karena keputusan pembelian ketika pertama kali melihat. Kalau lucu lucu gemas jadi pengen beli terus.

    ReplyDelete
  30. kemasan emang jadi salah satu daya tarik ya buat pilih2 kosmetik.. yang packaging nya unik pasti diminati.. setidaknya buatku.. heheh...

    ReplyDelete
  31. Indeed. Packaging is the most important ya mba buat menggaet ketertarikan pasar

    ReplyDelete
  32. Dari ke 5 produk itu ga ada yg familiar namanya sama saya, Mba. Jadi saya pun ga paham bentuk packagingnya seperti apa. Xixixii.. jadi daritadi sambil baca sambil ngecek produknya di google search. Saya suka packagingnya heart and honey. Warna coklat dan simple elegant itu tersirat dr packagingnya. Cakeep. Tapi keren banget kalau tiap bulannya mereka ganti model kemasannya. Dan bener banget yg mba Indah bilang kalau kemasannya sayang dibuang, bisa digunakan lagi buat naro apaa gitu. Di recycle

    ReplyDelete
  33. Kalo packaging nya bagus pasti banyak yang tertarik. Penting untuk diperhatikan produsen nih

    ReplyDelete
  34. Packaging itu ibarat first sight ya untuk seseorang jatuh cinta pada produk tertentu. Kalau packagingnya cantik, pasti bakalan menarik untuk membelinya.

    ReplyDelete

Thanks for visiting My Purple World. I am delighted to have you all here :D....
If you like what you read, feel free follow this blog through the button on the right side of the blog and hope you can leave some comments too. Nevertheless, all comments with direct links will be deleted.

Terima kasih sudah mampir ke blog aku ya. Selamat menikmati dan semoga suka. Komentar akan sangat dihargai, tapi link hidup dan spam akan langsung saya hapus ya.

Happy Blogwalking and enjoy 😘