Wonderful Wednesday with My Purple World, Oh My Heartsie Girls and Friends

The beauty of Jayapura, Papua
Another week and another place to explore.
I am publishing this post from Papua, a wonderful piece of heaven on earth.

I visited this amazing city, Jayapura, way back in 2012 and fell in love instantly.
It's just drop dead beautiful.
Papua has long been known as hidden gem of Indonesia, although it is no longer hidden I suppose, as international community does pay attention to it. Its natural beauty, colourful cultures and friendly peopler priceless indeed.

Super happy me :)
I haven't really got time to explore wonderful Jayapura as I have series of meeting to attend in the course of 2 full days.Nevertheless, we managed to stop by at one of popular hang-out places here, as well as the local market and Papuan Batik shop. Such beautiful and colourful patterns!

Papuan Batik! Love them all..

The kids are enjoying the short summer break this week and the following one.And now, let me invite you again to join our link party with My Purple World, Oh My Heartsie Girls and friends. Drop your link and let's have fun together.



Welcome to Wonderful Wednesday!! Where we start early in the week with #162. Each week our Co-Hosts chose from the previous week's links and we have gone overboard and we are featuring 7 blogs this week! I am sure that you will find it both fun and interesting o meet and make friends with bloggers through our party and we appreciate your visit today!

Oh-My-Heartsie-Girls-WW

❢❢ We would love if you would post our Party Banner or this » Link « on your site for others to enjoy the party each week! And if you looking for something special from last week, you Can See Last Week Features ❢:❢ We look forward to your recipes, reviews, DIY crafts, gardening hints, travel, beauty ideas, jewelry you make, paper crafts, your home, home ideas, and decor plus Linky Parties & Giveaways are all Ok! 

And Please Feel Free To Pin A Few Features From Original Source Wonderful Wednesday 
:❢ Be Notified When Our Parties Start Each Week Add Your Email Unsubscribe Anytime ❢:
 

Karren Haller // Oh My Heartsie Girl Going Grey with Grace Twitter | Bloglovin | Facebook | Pinterest | InstagramDivider 989321gyey13hzit

Indah Nuria Savitri // My Purple World Blue Mosque, Istanbul Twitter | Facebook | Pinterest | Instagram Divider 989321gyey13hzit


Suzan White // Country Crafting Signs and Cricut Twitter | Instagram |Facebook |Pinterest Divider 989321gyey13hzitDIYerfy 5-21


Feature Chosen by Host Karren // Oh My Heartsie Girl Pennys Treasures // Decorating With Yard Sale and Clearance Isle Finds


Feature Chosen by Host Karren // Oh My Heartsie Girl Virginia Sweet Pea // Lantern-Ideas-for-Summer-Decor

Feature Chosen by Co-Hostess Kaycee Mason// My Crafty Zoo Arian Adgan // Learn How To Listen To Your Intuition


Feature Chosen by Co-Hostess Suzan // Country Crafting Mama of Many Blessings // 4th Of July Desserts

Feature Chosen by Co-Hostess Alice// DIYerfy Crystal and Comp //Over 80 Summer Activities For Kids

Feature Chosen by Co-Hostess Indah // My Purple World Home cooking Memories // Banana Split Smores Dip Recipe


Feature Chosen by Host Karren // Oh My Heartsie Girl Claire Justine // Sunflower Cupcakes
But Now......Lets Party...
You are invited to the Inlinkz link party!
Click here to enter

18 comments:

  1. Aaakkk, so beautifuuulll
    Alam Indonesia indah buangeett ya Mba
    --https://bukanbocahbiasa(dot)com--

    ReplyDelete
  2. Indahnya pemandangan alam Papua. Eh ada lope2 nya juga ya Mama Bo, kreatif yang bikin.
    Aku baru tau motif batik Papua, unik dan warna2 kain batiknya juga cantik.

    ReplyDelete
  3. Aduh saya kok terpesona banget dengan warna cerah batik Papua ya
    Jadi ingin punya. Hehehe
    Koleksi batik yg Papua memang blm punya nih

    ReplyDelete
  4. BAtik Papua cantik corak dan warnanya ya mbak, cerah seperti suasana kota nya. Senang ya bisa traveling sampai Papua, meski udah terjadi beberapa tahun lalu. Sekarang menjadi kenangan indah dengan menatap kembali foto-foto keseruan liburan di sana

    ReplyDelete
  5. Papua bagian keindahan Indonesia.
    Kota Jayapura perpaduan hijau pepohonan dan biru laut yang cantik ya.
    Waah,,, Papua ternyata juga punya batik. Semakin keren.

    ReplyDelete
  6. Cantik banget alam papua ya Mbk, termasuk batiknya smeoga kelak bisa maen ke sana hehe

    ReplyDelete
  7. Aku baru tahu Papua punya motif batik :) jadi inget pas sabtu kemarin kumpul sama temen2 kuliah dulu dan ada yang cerita pengalaman serunya waktu tinggal di Papua menyenangkan katanya

    ReplyDelete
  8. Aku baru sekali ke jayapura dan juga suka ama pemandangan alam serta budayanya mba. Senang juga karna bawa pulang ikan fufu gede :p

    ReplyDelete
  9. keindahan alam papua masih selalu menggoda buat didatangin ya mba. Btw sekarang banyak daerah yang punya cirikhas batik. Di kepulauan riau sekarang ada batik gonggong(seafood khas kepri)

    ReplyDelete
  10. Wah akhirnya ke Papua juga ya Mba...Asyik ya.baru liat batik Papua..warna n motif nya menarik banget. Sukaaa..

    ReplyDelete
  11. Batiknya cakep banget, warnanya terang gitu ya khas Papua. Indonesia Raya tercinta sungguh luar biasa kaya. Temenku ada yang merantau dan bekerja di Papua Mbak, sudah pernah bercerita bagaimana kondisi di sana dan ternyata meskipun jauh dari keluarga, dia masih bertahan tinggal di sana padahal beliau seorang ibu, saya selalu terharu bila mendengar ceritanya.

    ReplyDelete
  12. Batik Papua itu cap atau ada yang batik tulis? warnanya cerah ceria banget deh!

    ReplyDelete
  13. Aku punya nih koleksi batik papua. Dikasi mahasiswa suamiku yang berasal dari papua sih. Tapi motof batikku asmat banget

    ReplyDelete
  14. setuju banget mba indah, kalo Papua ini memiliki pemandangan alam yang sangat natural.. maka itu banyak orang yang ingin merasakan keindahan alam Papua termasuk saya

    ReplyDelete
  15. Foto keindahan Papuanya Mbak Indah cakep banget. Alam Indonesia memang luar biasa ya. Motif batiknya juga keren. Baru aja kmaren cerita-cerita sama bujang saya yang bilang dia pengen banget ke tanah Papua yang indah. Moga-moga saya dan anak saya bisa segera jalan-jalan ke Papua juga.

    ReplyDelete
  16. Babe dulu pernah 3 tahun di tempatkan di Pertamina Papua.
    ALhamdulillah~
    Banyak kisah bahagianya, kak...jauh dari kata gak enak, karena ternyata wilayah Timur Indonesia ini begitu kaya.

    ReplyDelete
  17. I hope you loved it just as much on this visit as you did your last. I'm sure you did though because it looks so pretty there!

    ReplyDelete
  18. Wuih, aku baru tahu sama batik Papua ini. Warna-warni ya. Dan cantiiiik 😍

    ReplyDelete

Thanks for visiting My Purple World. I am delighted to have you all here :D....
If you like what you read, feel free follow this blog through the button on the right side of the blog and hope you can leave some comments too. Nevertheless, all comments with direct links will be deleted.

Terima kasih sudah mampir ke blog aku ya. Selamat menikmati dan semoga suka. Komentar akan sangat dihargai, tapi link hidup dan spam akan langsung saya hapus ya.

Happy Blogwalking and enjoy 😘