International Women's Day 2017

Cheers to all the women in the world!

Happy International Women's Day.




The International Women's Day is celebrated every March 8.

The remarkable achievements and valuable contributions of women from every corner of the world, at every level, are cherished. Many have been achieved, as more and more women across the globe are empowered and have enjoyed better education, more decent works, more civil and political rights, and better health, among others. Women's rights are at the center of many policies and initiatives, be it at the national, regional and global level.


The 2017 commemoration of the IWD

Nevertheless, at the same time, we fully realize and recognize the daunting challenges faces by women and girls in many corners of the world, ranging from discrimination and inequality at the work field to extreme poverty and domestic violence. Too often women pay greater price and face far greater risks in many aspects of life, including at home, in the community, or in public space.


Here at the UN, UN Women, or the United Nations Entity for Gender  Equality and the Empowerment of Women, this day serves as the vivid remind of the constant struggle and continued efforts in ensuring better and dignified life for all women and girls. As the UN body mandated to ensure gender equality and empowerment, UN Women sure has a lot to work on, together with governments, civil society organizations, and women themselves, in order to realize those goals.

The theme for 2017 IWD is Women in the changing world of work: Planet 50-50 by 2030.

We had a series of panel discussions featuring many inspiring panelists, including Anne Hathaway on her capacity as the Global Goodwill Ambassador.


The Goodwill Ambassador, Anne Hathaway (photo was taken from unwomen.org)

We also have many speakers from various business and organizations such as Google, LinkedIn, Airbnb, CONNECT and WIEGO, speaking and sharing food for thoughts on the changing environment affecting women and the challenges entailed.




Flawlessly moderated by Sade Baderinwa from ABC News, the commemoration has openly discussed about the strategies towards gender parity and further women empowerment in many fields. And how women continue to strive and stand up for her rights.

Menjadi perempuan memang penuh dengan tantangan.
Baik itu di kantor, di komunitas dan lingkungan masyarakat, maupun di dalam keluarga.
Terkadang, saya berpikir apakah apa yang saya harus lalui untuk meraih cita-cita, karir yang lebih baik dan kehidupan yang nyaman, sama beratnya dengan yang dialami rekan pria saya. dulu, tidak jarang saya membatin,"enak ya jadi laki-laki...tidak perlu repot melakukan ini itu, tidak perlu merasakan ini itu, bisa fokus pada karir ....," dan sebagainya. 

But then,  I realize bahwa menjadi perempuan adalah anugrah luar biasa!

Saya yakin dan percaya kalau perempuan memang diciptakan untuk menjadi sosok hebat yang  mampu melewati aneka tantangan dalam berbagai fase hidupnya. Mulai dari kecil, beranjak dewasa, berkarir, berumah tangga, hingga menikmati masa tua. Sejak kecil kita ditempa untuk menjadi sosok mandiri yang bermanfaat bagi orang lain, terutama keluarga dan orang terdekat, dengan kasih sayang dan kelembutan hati. 

Saya bersyukur banget diberi kesempatan untuk belajar memasak sejak kecil dan bertanggung jawab menyiapkan sarapan untuk keluarga hingga saya kuliah. Belum lagi kewajiban lain untuk menjaga adik-adik, membantu membersihkan rumah dan lainnya. Dan itu semua tidak mengurangi semangat saya untuk belajar dan terus belajar berbagai ilmu dan keahlian yang saya sukai sekaligus aktif di berbagai kegiatan dan organisasi di sekolah, kampus dan di mana pun saya berada. Saya yakin tempaan sejak kecil ini membuat kita menjadi sosok perempuan yang tidak mudah menyerah dan selalu berupaya menjadi yang terbaik. Tinggal memastikan bahwa kita memiliki kesempatan untuk terus mengembangkan diri, menjadi yang terbaik dan memberi kontribusi positif kepada dunia. 

Well, back to IWD, here's the short video from UN Women on the event this year.




So, chin up. 
Keep the spirit high.
I believe, women are naturally blessed with strength and versatility. 
Thus, women have so much potentials and opportunities to further develop and benefit from the constantly changing world.

I sincerely hope we can achieve more in ensuring gender equality and women empowerment.

To all the women in the world!

29 comments:

  1. lak-laki dan perempuan punya kesempatan yg sama ya mba di segala hal. Dalam Alquran jg disebutkan yg membedakan laki & perempuan ketakwaan mereka sama Allah SWT :) jd masing2 berjuang boleh bgt berjuang utk dunia akhiratnya. itu menurutku sih :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. Betul sekali mba...dan kita punya hak dan kewajiban yang sama untuk selalu tunduk pada-Nya

      Delete
  2. Keep the spirit high ❤️ Tfs selalu yaa mbaa ��

    ReplyDelete
  3. kemarin itu, aku spesial bersuara soal perempuan di socmed. jengah dengan perlakuan ga bener...kayak catcalling yang seenaknya aja di Indonesia

    ReplyDelete
    Replies
    1. Oh no...paling sebeel dengan catcalling dan perlakuan meremehkan perempuan lainnya :(

      Delete
  4. for the love of women...keep the spirit up

    ReplyDelete
  5. Aku penasaran secantik apa anne H itu..cantik banget kalo di film film mah hehhe..
    Btw..selamat hari perempuan Indah

    ReplyDelete
    Replies
    1. memang cantik banget mba :)...dan kayaknya pintar :)

      Delete
  6. Betul mbak Indah, jadi perempuan itu banyak tantangan dan suka dukanya. Tapi ibaratnya dibelakang kita sedih tapi didepan orang harus tegar seakan tanpa persoalan apapun :)

    ReplyDelete
  7. OMG Anne is so beautiful. Aku lihat foto Amal Clooney yg diupload dirimu mbak. Women nowadays are gorgeous & smart, just like you. Congrats all women in the world.

    ReplyDelete
  8. Hari perempuan, Saya ucapkan terimakasih untuk orang tua perempuan di seluruh muka bumi

    ReplyDelete
  9. Menjadi perempuan memang punya banyak tantangan lebih namun kadang saya menyesalkan beberapa kejadian dimana seorang perempuanyang seharusnya menjadi ibu untuk anaknya malah sibuk dengan karier, mengurus partai hingga akhirnya anaknya terlantar

    ReplyDelete
  10. iya mba, menjadi perempuan itu justru harus lebih mandiri dari laki2. Banyak lho perempuan2 'perkasa' yg ada di sekeliling kita.

    ReplyDelete
  11. I love the day was used to celebrate women! We have come a long way, but there is still room for improvement.

    ReplyDelete
  12. Happy international women day mbak, saya bahagia dilahirkan sebagai perempuan :D

    ReplyDelete
  13. Such a great day. I do wonder why it took us so long to have a day like that. Maybe it was always there. I don't remember it being a big deal before this year.

    ReplyDelete
  14. women do have so much potentials

    ReplyDelete
  15. Perempuan harus tangguh ya mb indah...,
    Aku juga masih banyak harus belajar klo urusan improve resep ahhaha

    ReplyDelete

Soooo happy to have you all here :D....
Thanks for visiting my blog and feel free to comment but all direct links will be deleted.

Link hidup akan langsung saya hapus ya.

Enjoy!