Commuting after the storm

Well, Stella is long gone but NYC still somehow bares the consequences up until now.

Although many of us (read: me and my kids :)) have sooo much fun right after (and even during) the winter storm Stella, but the aftermath is always troublesome. 
Particularly since the weather continues to plunge and get colder.
Guess what happened!


waiting for my W line to take me home..

As you know very well, when temperature drops, snow soon turns into ice. 
With the help of salt, some will melt but some remain. 
Then NYC, particularly Manhattan turns into a messy place. 

Badai salju Stella yang baru lalu memang banyak menyisakan salju (ya iyalah..masa menyisakan bakso - terinspirasi film Cloudy with the chance of meatballs) di mana-mana.
Waktu badai datang dengan setumpuk salju 'segar' yang lembut dan cantik yang asli keren buat foto-foto, saya sekeluarga menikmatinya dengan bermain salju di taman Astoria dekat rumah.
Seru? Pasti dong... dan banyak teman-teman yang berkomentar tentang asyiknya berfoto dan bermain salju usai badai di akun Instagram dan Facebook saya.
Tapi banyak yang mungkin tidak menyadari dampak keseruan badai salju tersebut panjang lho, dan juga menyebalkan!


How messy could it be?

Well, just cars getting stuck, super slippery roads, delayed trains and buses, and piles of (dirty) snow and ice here and there are just some of the situations we face. 
Of course the Mayor's office as well as the Department of Sanitation have done their utmost to sort things out but the snow is just too much. 
I saw plow and salt trucks along the streets to clean but the temperature was not helping as we continue to have freezing wind right after the storm.

Jadi, badai salju Stella kemarin diikuti dengan cuaca dingin yang sukses membuat beku salju-salju cantik tadi. Akibatnya, putri salju berubah menjadi ratu es yang durjana!
Kok durjana? Soalnya selain dingin, juga licin, susah dibersihkan, dan berbahaya.
Sebel kaaaan.


on my way to the UN.. the snow pile is higher than my 6-year-old daughter >_<

So commuting can be a bit tricky sometimes, be it using the subways or any other public transports or driving your own car. Because of snow and cleaning time, some MTA lines are delayed. Let alone the buses which have to endure extra traffics as plow and trucks are cleaning the snow.
Even if you walk, you have to be extra careful if you don't wanna fall down or step on puddles of dirty, cold icy water.


in the morning, while taking the kids to school

But what I like most in this freezing session is the clear blue sky and clean air!
Never felt fresher!
That I will never complaint.


one cold day at the UN

Here are some snaps I took on my way to the office and home commuting after the storm.  
After being stuck in the car due to traffic, subways are still my favorite line of  transport


At Queensboro Plaza station
Near M34 Bus stop..


we waited for the bus on the street!

enjoy the snow :)

So, what do you think about NYC after the storm?
And how's your winter?
Do you have winter storm as well lately?

Join us on Skywatch Friday
and have a fabulous look of skies from many corners of the world

23 comments:

  1. Ya Ampun baru lihat badai saljunya parah juga ya mba. Smoga baik baik saja ya mba Indah

    ReplyDelete
    Replies
    1. badainya sih oke mba karena kita di dalam rumah..sesudahnya ituuu

      Delete
  2. oemjiii...ternyata bisa menggannggu juga ya klo udah numpuk2 gitu saljunya. Selama ini daku membayangkan salju yang cantik2 doank :)

    ReplyDelete
    Replies
    1. bangeeet mba Un...makanya kalau buat foto2 memang cantik..sesudahnya? Ngga janjiii deh

      Delete
  3. You guys surely got dumped on with that storm! The ice can definitely cause a lot of problems. I hope that it's cleaned up well enough by now!

    ReplyDelete
  4. Hujan salju jika menyiksakan bakso pasti dijamin lebih asek lagi karena badan jadi anget tidak kedinginan.

    ReplyDelete
  5. Wah, ngeri juga kalau sebanyak itu ya Mbak?

    ReplyDelete
  6. Nama badai selalu perempuan & bagus. Padahal akibatnya setelah dia lewat itu meninggalkan kerusakan.

    ReplyDelete
    Replies
    1. iya mba...kebanyakan nama perempuan memang. Abis badai yang nyebelin hehehe

      Delete
  7. Horror juga ya Mbak. Kayak banjir di negara kita, setelah itu menyisakan banyak PR.

    ReplyDelete
  8. That is a lot of snow! Nice blue skies.

    ReplyDelete
    Replies
    1. Dirty snow, after a few days...but the skies remain beautiful indeed

      Delete
  9. Padahal udah membayangkan salju yang putih halus dan cakep, dan Mbak Indah foto disana sambil guling-gulingan ternyata gara-gara badai saljunya jadi kayak gumpalan sampah. Saljunya asih dingin kan Mbak? Ya iyalah dingin masak jangan kayak kuah bakso :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. hehehehe..iya mbaaa...masih dingin, cuacanya masih minus aja hehe...enaknay ngebayangin bakso memang :)

      Delete
  10. snownya bak tumpukan busa ya Mbak...gimana bisa ngebayangin bakso yaaaa..hehehee, dingin dingin makan bakso enak yo Mbak

    ReplyDelete
  11. Duh betapa repotnya ya, badai salju tebal dan kotor, semoga cepat bersih lagi

    ReplyDelete
  12. But now the weather is getting warmer..hopefully clean soon

    ReplyDelete
  13. aku sih, krn sangat suka dingin, ga pengen komplain jg mba ama tumpukan salju yg memang kdg nyebelin ;p..apalagi biar bnk tumpukan salju yg bikin becek juga, tpkan udara dinginnya yg bersih, bener2 nyegerin.. buatku itu jg yg paling penting soalnya :) ..

    blm prnh sih ngalamin sampe badai salju... palingan cuma hujan salju biasa... penasaran jg pgn tau gmn rasanya :)..

    ReplyDelete
  14. I miss the subway! I used to take it in Atlanta. Here they don't have one. I like your fisheye lens photo!

    ReplyDelete

Soooo happy to have you all here :D....
Thanks for visiting my blog and feel free to comment but all direct links will be deleted.

Link hidup akan langsung saya hapus ya.

Enjoy!