WW: the Enchanted Lawang Sewu, Semarang, Central Java

"As one thousand doors await, open yours to let the good things step in"

Some snaps I took from my previous visit to Lawang Sewu, or literally means one thousand doors, back in 2013. 
Three years ago? 
Indeed. 
And I miss my homeland and its timeless beauty more than ever. 

Some great blogging friends of mine reside in this beautiful city and it reminds me of tons of photos taken while visiting this remarkable place.

One cloudy day, one magnificent building and one unforgettable visit.


welcome to Lawang Sewu

every corner is a beauty


Famous for its "thousand" doors





And magnificent structure


The stained glass windows are still in excellent condition.

love the intricate details





Join us on (almost) Wordless Wednesday and have a lovely link up here :)




29 comments:

  1. cakep, bening sekali potonya mak....

    ReplyDelete
  2. Nice post and beautiful photos indah :-)

    ReplyDelete
  3. itu stained glass-nya beneran ada di lawang sewu yaaa...keren banget tuch,
    jadi pingin juga ke sana nich...
    keep happy blogging always...salam dari Makassar - Banjarbaru :-)

    ReplyDelete
    Replies
    1. iya beneran mas :). Ayo kalau sempat mampir ke tempat cantik ini :)

      Delete
  4. itu stained glass-nya beneran ada di lawang sewu yaaa...keren banget tuch,
    jadi pingin juga ke sana nich...
    keep happy blogging always...salam dari Makassar - Banjarbaru :-)

    ReplyDelete
  5. Ini yang katanya ada cerita mistisnya gitu Mba?
    Nice photo yah.... ^^)

    ReplyDelete
    Replies
    1. kabarnya sih begitu Mba :)..tapi saya sempat ke ruang bawah tanahnya dan alhamdulillaaah ngga ada apa-apa tuh :)

      Delete
  6. Kalau yang ambil fotonya Mbak Indah, cakeeepp. Aku ke sana foto2pun terlihat amburadul. Hiks.

    Hahahaha...

    ReplyDelete
    Replies
    1. huahahaaa...masaaa sih mbaaa :)..ayo ke sana lagi et foto lagi :)

      Delete
  7. It's a really lovely building! I especially love that magnificent stained glass!

    ReplyDelete
    Replies
    1. Me, too, Theresa. The stained glass is very special :)

      Delete
  8. Nice pics mbak..ayo ke semarang lagi kita kopdar di lawang sewu

    ReplyDelete
  9. mbak indah kalo ngambil foto emang anglenya tepat ya, jadi cakep bener gambarnya, btw saya belom pernah masuk lawang sewu meski udah beberapa kali ke semarang

    ReplyDelete
    Replies
    1. mampir mba kalau sempet. Tempatnya cantik :). Aku juga masih belajar moto niiih..

      Delete
  10. I do not know when I will go there...

    ReplyDelete
  11. belum pernah masuk sampai ke dalamnya aku mbak

    ReplyDelete
  12. Udah bolak balik ke Semarang tapi belum mampir kesini. Seringnya pas liburan sih, udah males lihat parkirannya yg penuh, gak mungkin bisa foto2.

    ReplyDelete
  13. Keren fotonya. Ngga sekalian main ke Museum Ambarawa?

    ReplyDelete
  14. Cakeeeep. Aku 2 kali ke Semarang nggak sempat ke sini. Bagus padahal buat foto2 :D

    ReplyDelete
    Replies
    1. ayo mbak ke Semarang lagi tapi nanti lebaran ya

      Delete

Soooo happy to have you all here :D....
Thanks for visiting my blog and feel free to comment but all direct links will be deleted.

Link hidup akan langsung saya hapus ya.

Enjoy!